Artykuł sponsorowany

Druk cyfrowy – czym jest i kiedy się opłaca?

Druk cyfrowy – czym jest i kiedy się opłaca?
Rozwój technologiczny doprowadził do zwiększenia możliwości nanoszenia obrazu na podłoże drukowe. Firmy zajmujące się tego typu usługami w swojej ofercie najczęściej posiadają możliwość wykonania druku cyfrowego. Naniesienie go za pomocą lasera jest opłacalne w poszczególnych przypadkach. W jakich dokładnie i czym charakteryzuje się ten rodzaj druku?

Szybkość przede wszystkim

Wielu klientów wymaga od drukarni natychmiastowej wręcz realizacji zleconych zadań związanych z wydrukiem. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu właśnie druku cyfrowego. Spora oszczędność czasu zauważalna jest już w początkowym etapie prac, czyli podczas fazy przygotowawczej. W jej trakcie może odbywać się realizacja innych wydruków, co znacznie usprawnia cały proces. Nie wykonuje się także tzw. druków próbnych, a pierwszą odbitkę traktuje się jako nakładową. Drukarnia Argi jest miejscem, gdzie profesjonalnie realizuje się zlecenia właśnie w technologii druku cyfrowego. Jego niewątpliwą zaletą jest wspomniana już oszczędność czasu. Szybkość wydruku wcale nie wiąże się jednak z obniżoną jakością finalnego produktu – wręcz przeciwnie, jest ona o wiele wyższa niż w przypadku zastosowania konwencjonalnych domowych urządzeń do drukowania. Obróbka jest całkowicie cyfrowa, co z kolei pozwala chociażby na kompleksowe zarządzanie kolorem. Ten typ druku wykorzystywany jest szczególnie w wydrukach niskonakładowych – im większe zamówienie, tym bardziej opłacalny staje się tzw. offset. Warto wiedzieć, że druk cyfrowy daje też możliwość spersonalizowania każdej odbitki poprzez nadanie jej np. numeru seryjnego. https://www.youtube.com/watch?v=firLNTn35xs

Szerokie zastosowanie

Druk cyfrowy jest więc wykorzystywany do realizacji głównie publikacji niskonakładowych. Używa się go podczas drukowania materiałów na różnego rodzaju konferencje – może się np. sprawdzić przy wykonywaniu broszur informacyjnych. Wysokiej jakości druk cyfrowy wykorzystuje się ponadto do tworzenia różnego rodzaju akcydensów. Są to wyroby poligraficzne o charakterze użytkowym lub okolicznościowym, takie jak np. znaczki pocztowe, afisze, cenniki, katalogi, bilety, mandaty, mapy czy nuty. Warto wiedzieć, że materiał, na którym wykonywany jest druk cyfrowy, może być modyfikowany w odpowiedni sposób. Procesy uszlachetniania obejmują m.in. bigowanie lub lakierowanie UV. Okazuje się zatem, że druk cyfrowy pozwala na szybką realizację pilnych zleceń, a jego zastosowanie przy niskonakładowych publikacjach jest o wiele bardziej opłacalne niż w przypadku wykorzystania offsetu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.