Artykuł sponsorowany

Druk z użyciem białego tuszu. Przykłady zastosowań

Druk z użyciem białego tuszu. Przykłady zastosowań

"Czarno na białym" to popularny związek frazeologiczny odnoszący się do niepodważalnych twierdzeń i dowodów, ale to też doskonały przykład tego, w jaki sposób postrzegamy druk. Przeważnie bowiem mamy do czynienia ze znakami w czarnym lub innym, najczęściej ciemnym kolorze, które umieszczane są na kartce papieru w odcieniu bieli. Ciekawy efekt daje jednak odwrotne rozwiązanie, czyli zastosowanie białego tuszu. Co warto wiedzieć na ten temat?

Technologia druku z użyciem białego tuszu

Drukowanie przy użyciu białego tuszu nie jest ani tak powszechne, ani też tak proste, jak w przypadku tradycyjnych wydruków w kolorze. Wymaga to bowiem zarówno odpowiedniego przygotowania w zakresie obróbki komputerowej DTP, w tym wydzielenia specjalnej warstwy dla białego koloru, jak i profesjonalnego zaplecza technologicznego. Możliwość druku z zastosowaniem białego tuszu dają nowoczesne maszyny cyfrowe. Za przykład mogą tu posłużyć drukarki z serii Acuity, które dostępne są w ofercie firmy Fujifilm SERICOL Polska. Pozwalają one na szybki i łatwy wydruk nawet najbardziej skomplikowanych grafik w jednym przebiegu na różnego rodzaju podłożach, nie tylko na tradycyjnym papierze, ale też np. na tworzywach sztucznych czy materiałach przezroczystych. Warto przy tym pamiętać, że przy użyciu białego tuszu nie tylko drukujemy wzory na ciemniejszym tle, ale tworzymy również tzw. poddruk, czyli biały podkład stosowany dla wydruków obustronnych. W tym przypadku wykorzystuje się druk trzywarstwowy, na który składają się kolejno warstwa koloru, bieli i znowu koloru. Użycie białego tuszu do drukarki pozwala na tworzenie wysokiej jakości grafik wyróżniających się niezwykłą intensywnością i nasyceniem barw.

Do czego wykorzystuje się biały tusz?

Gdzie dokładnie znajdują zastosowanie wydruki z użyciem białego tuszu? Technologię tę wykorzystuje się przede wszystkim w szeroko pojętej reklamie. To właśnie w przypadku billboardów, kasetonów, plakatów i innych nośników reklamowych tak ważne jest stosowanie wysokiej jakości materiałów poligraficznych, dzięki którym gotowy przekaz będzie atrakcyjny i wyróżniający się na tle otoczenia. Istotne znaczenie ma również stosowanie białego tuszu w technologii trzywarstwowego druku na materiałach przezroczystych, w tym na specjalnej folii wykorzystywanej np. w reklamach okiennych oraz podświetlanych. Poza tym technikę tę stosuje się również przy produkcji etykiet i naklejek do oznaczania przezroczystych opakowań. Oprócz tego wydruki z użyciem białego tuszu, ze względu na wysoką jakość tworzonych grafik, są również wykorzystywane w przypadku prac o charakterze artystycznym oraz do zastosowań fotograficznych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.