Artykuł sponsorowany

Na co zwracać uwagę wybierając biuro rachunkowe?

Na co zwracać uwagę wybierając biuro rachunkowe?
Prowadzenie własnej firmy jest równoznaczne z podejmowaniem wielu istotnych decyzji. Jedną z nich są sprawy związane z finansami. Jednak nie musisz o nich decydować samodzielnie. Z pomocą przychodzą pracownicy biura rachunkowego, którzy powinni być kompetentni i doświadczeni w swoim fachu. Jakie czynniki warto brać pod uwagę przy wyborze odpowiedniego biura?

Opinia eksperta

Pracownicy dobrego biura rachunkowego powinni znać aktualne przepisy prawne oraz mieć elastyczne podejście do klienta. Zdajemy sobie sprawę z zawiłości polskiego prawa finansowego, dlatego prowadzimy kompleksową obsługę księgową, dzięki czemu zapewniamy naszym klientom oszczędność czasu i pieniędzy. Stawiamy na indywidualne podejście – przekonuje specjalista reprezentujący Biuro Rachunkowe Krystiana Samborskiego z Wrocławia.

Zakres pracy biura rachunkowego oraz jego wielkość

Podjęcie decyzji o wyborze konkretnego biura rachunkowego jest bardzo ważne z punktu widzenia właścicieli firm. Warto tę kwestię dobrze przemyśleć i zwrócić uwagę na to, czy oferta proponowana przez dane biuro odpowiada potrzebom firmy, nie tylko pod względem finansowym. Zakres prac prowadzonych przez tego rodzaju instytucje jest zazwyczaj podobny, ale coraz częściej nie ogranicza się tylko do prowadzenia obsługi kadrowo-płacowej czy świadczenia usług z zakresu rachunkowości podatkowej. Istotną kwestią jest również wielkość biura rachunkowego, która ma wpływ na całokształt współpracy. Wiąże się ze sposobem prowadzenia opieki nad klientem (kwestia komunikacji, uwzględnienia jego potrzeb). Kolejną ważną sprawą są godziny pracy biura. Warto wziąć pod uwagę czy są to standardowe godziny, czy – w razie pilnej sytuacji – można liczyć na dodatkową formę kontaktu. Wielu informacji na temat danego biura można dowiedzieć się z referencji dotychczasowych klientów.

Kwestia dokumentacji oraz ubezpieczenia

Aby biuro rachunkowe mogło prowadzić swoją działalność, jego pracownicy muszą mieć przyznane imiennie zezwolenie Ministerstwa Finansów (tzw. Certyfikat/Świadectwo Kwalifikacyjne). Taki dokument zawiera numer identyfikacyjny, a także datę roczną jego uzyskania. Jest to poświadczenie doświadczenia konkretnego pracownika, który – aby otrzymać certyfikat – musi mieć w swoim stażu co najmniej dwuletnią praktyką zawodową. Przy wyborze biura rachunkowego warto także zwrócić uwagę na to, czy jest ono ubezpieczone od Odpowiedzialności Cywilnej. Jest to sygnałem dla klienta, że w razie błędu popełnionego przez pracownika biura, na jego firmę nie zostaną nałożone kary finansowe. Kolejną istotną kwestią jest sposób przekazywania dokumentów między biurem a klientem oraz ich późniejszego przechowywania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.