Na co zwracać uwagę wybierając biuro rachunkowe?
Opinia eksperta
Pracownicy dobrego biura rachunkowego powinni znać aktualne przepisy prawne oraz mieć elastyczne podejście do klienta. Zdajemy sobie sprawę z zawiłości polskiego prawa finansowego, dlatego prowadzimy kompleksową obsługę księgową, dzięki czemu zapewniamy naszym klientom oszczędność czasu i pieniędzy. Stawiamy na indywidualne podejście – przekonuje specjalista reprezentujący Biuro Rachunkowe Krystiana Samborskiego z Wrocławia.
Zakres pracy biura rachunkowego oraz jego wielkość
Podjęcie decyzji o wyborze konkretnego biura rachunkowego jest bardzo ważne z punktu widzenia właścicieli firm. Warto tę kwestię dobrze przemyśleć i zwrócić uwagę na to, czy oferta proponowana przez dane biuro odpowiada potrzebom firmy, nie tylko pod względem finansowym. Zakres prac prowadzonych przez tego rodzaju instytucje jest zazwyczaj podobny, ale coraz częściej nie ogranicza się tylko do prowadzenia obsługi kadrowo-płacowej czy świadczenia usług z zakresu rachunkowości podatkowej. Istotną kwestią jest również wielkość biura rachunkowego, która ma wpływ na całokształt współpracy. Wiąże się ze sposobem prowadzenia opieki nad klientem (kwestia komunikacji, uwzględnienia jego potrzeb). Kolejną ważną sprawą są godziny pracy biura. Warto wziąć pod uwagę czy są to standardowe godziny, czy – w razie pilnej sytuacji – można liczyć na dodatkową formę kontaktu. Wielu informacji na temat danego biura można dowiedzieć się z referencji dotychczasowych klientów.Kwestia dokumentacji oraz ubezpieczenia
Aby biuro rachunkowe mogło prowadzić swoją działalność, jego pracownicy muszą mieć przyznane imiennie zezwolenie Ministerstwa Finansów (tzw. Certyfikat/Świadectwo Kwalifikacyjne). Taki dokument zawiera numer identyfikacyjny, a także datę roczną jego uzyskania. Jest to poświadczenie doświadczenia konkretnego pracownika, który – aby otrzymać certyfikat – musi mieć w swoim stażu co najmniej dwuletnią praktyką zawodową. Przy wyborze biura rachunkowego warto także zwrócić uwagę na to, czy jest ono ubezpieczone od Odpowiedzialności Cywilnej. Jest to sygnałem dla klienta, że w razie błędu popełnionego przez pracownika biura, na jego firmę nie zostaną nałożone kary finansowe. Kolejną istotną kwestią jest sposób przekazywania dokumentów między biurem a klientem oraz ich późniejszego przechowywania.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana