Zakładanie firmy? To proste z CEIDG i ePUAP!
Zakładanie własnej firmy wiąże się z wykonaniem obowiązkowych formalności. W innym artykule przeczytasz, jakie kroki należy podjąć, aby przejść na działalność gospodarczą i założyć własną firmę. Chodzenie po urzędach może wydawać się uciążliwe i bardzo czasochłonne. Jest jednak świetne rozwiązanie problemu, dzięki któremu bez wychodzenia z domu załatwisz wszystkie niezbędne czynności urzędowe. Takim ułatwieniem jest CEIDG i ePUAP. W poniższym artykule przeczytasz, na czym polegają oba udogodnienia.
Wniosek CEIDG ma zastosowanie podczas rejestracji firmy. W bardzo prosty i wygodny sposób pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu oraz zakończyć proces zakładania własnej działalności. EPUAP jest narzędziem umożliwiającym załatwianie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu za pomocą tzw. profilu zaufanego.
Wniosek CEIDG i ePUAP – jak to działa?
CEIDG, czyli Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, umożliwia załatwianie spraw urzędowych drogą elektroniczną. W tym celu niezbędne jest założenie profilu zaufanego. Jego posiadacze mogą bez problemu kontaktować się z urzędami w bezpieczny i sprawny sposób. Narzędziem służącym do regulowania kwestii urzędowych przez Internet jest ePUAP. Aby skorzystać z możliwości elektronicznej rejestracji firmy, niezbędne jest podanie podstawowych danych, takich jak imię i nazwisko, adresy, PESEL, REGON, nazwa firmy, rodzaj działalności czy forma opodatkowania.
Czym jest profil zaufany, w jakim celu i jak go utworzyć?
Utrudnieniem regulowania spraw urzędowych przez Internet jest problem sprawdzenia naszej tożsamości. Na wszystkich dokumentach wymagany jest nasz podpis – jak uporać się z tym problemem, wykonując poszczególne kroki bez wychodzenia z domu? Rozwiązaniem jest właśnie profil zaufany, czyli elektroniczne świadectwo naszej tożsamości. Założenie profilu pozwoli nam załatwiać różne bieżące kwestie urzędowe. W tym celu tworzymy konto na ePUAP, następnie zaś składamy wniosek o założenie profilu zaufanego. Założenie profilu musimy potwierdzić osobiście w urzędzie – od tej pory nie będziemy musieli wychodzić z domu i czekać w długich kolejkach, będziemy mogli korzystać z naszego elektronicznego podpisu. Wszystkie opisane w artykule czynności i narzędzia są bezpłatne.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana