Artykuł sponsorowany

Korzystny ryczałt ewidencjonowany – kiedy warto go wybrać i co daje?

Korzystny ryczałt ewidencjonowany – kiedy warto go wybrać i co daje?

Wielu przedsiębiorców rozlicza się za pomocą ryczałtu ewidencjonowanego. Ta forma rozliczenia jest popularna szczególnie wśród stosunkowo niewielkich firm, których przychody nie są zbyt wysokie. Dzięki ryczałtowi można bowiem zminimalizować koszty przychodów, co sprawia, że prowadzenie działalności staje się rentowne. Kiedy warto wybrać ryczałt ewidencjonowany i co jeszcze daje taka forma rozliczenia?

Brak kosztów uzyskania przychodów

Przedsiębiorca decydujący się na wybór ryczałtu ewidencjonowanego jako formy rozliczenia własnej działalności nie musi wykazywać kosztów uzyskania przychodów. To główny atut takiej właśnie metody prowadzenia księgowości w firmie, co dla wielu przedsiębiorstw jest rozwiązaniem bardzo korzystnym. Liniowy charakter pozwala właścicielom działalności na spore oszczędności. Wynikają one bowiem z ograniczenia wysokości płaconego podatku – podstawą jest wielkość uzyskanych przez firmę przychodów.

https://www.youtube.com/watch?v=pYWskLoRSD0

Z tego względu z ryczałtu ewidencjonowanego korzystają przeważnie niewielkie przedsiębiorstwa, dla których takie rozwiązanie pozwala uniknąć zwiększonych kosztów prowadzenia działalności. Jej poszczególne typy są jednak regulowane różnymi stawkami ryczałtu. Z tego względu rozliczanie się w takiej formie warto powierzyć księgowym z Eurofinanse s.c., którzy dopasują odpowiednią stawkę do firmy klienta i tym samym będą prowadzić ryczałt ewidencjonowany w sposób właściwy. Może ona wynosić od 3% dla działalności handlowej, do aż 20% dla wolnych zawodów.

Kiedy warto wybrać ryczałt?

Ryczałt ewidencjonowany zdaje się dość kuszącą formą rozliczenia, jednak należy pamiętać, że nie jest on przeznaczony dla każdego przedsiębiorcy. W wielu przypadkach staje się bowiem nieopłacalny – szczególnie wtedy, gdy konieczne jest ponoszenie stosunkowo wysokich kosztów związanych z prowadzeniem działalności. Ryczałt z tego względu nie jest rekomendowany m.in. dla przedsiębiorców rejestrujących nową firmę i przeznaczających sporo środków finansowych na jej rozwój.

Ryczałt ewidencjonowany warto powierzyć specjalistom z dobrego biura rachunkowego. Są oni w stanie zająć się ewidencją wszelkich zdarzeń zgodnie z obowiązującą klasyfikacją podatkową. Księgowi doradzą również, czy taka właśnie forma rozliczenia będzie korzystnym rozwiązaniem dla przedsiębiorcy. Może się bowiem okazać, że wysokość stawki wynikająca z charakteru prowadzonej działalności jest nieatrakcyjna i lepszym rozwiązaniem będzie np. podatkowa księga przychodów i rozchodów. Ryczałt daje zatem możliwość uzyskania nieopodatkowanych kosztów przychodów, jednak kosztem rozliczania się według jednej, określonej dla danej działalności stawki, co w wielu przypadkach może być metodą zapewniającą spore oszczędności właścicielowi firmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.