reklama za darmo Freelancer, Przedsiębiorca
31 maja 2016

Jak zareklamować się za darmo?

Dobra reklama to podstawa każdego biznesu, szczególnie młodego albo rozkręcanego w pojedynkę czy działalności freelancera. Na start trudno o środki na kampanię reklamową z prawdziwego zdarzenia, dlatego poniżej podpowiadamy, jak zareklamować się za darmo.

Skuteczna reklama opanowuje Internet, który umożliwia przeróżne formy bezpłatnego docierania do odbiorcy. Jeśli jesteś zauważalny w sieci, masz szansę zaistnieć. Jak to zrobić?

Kim jesteś?

Przede wszystkim przygotuj podstawowe informacje o rodzaju Twojej działalności. Zanotuj najważniejsze wiadomości: jak się nazywasz albo jak się nazywa Twoja firma, czym się zajmujesz lub o jakim profilu działalność prowadzisz, co masz do zaoferowania, jak można się z Tobą skontaktować i dlaczego warto to zrobić. Następnie te informacje skondensuj w formie ogłoszenia oraz wizytówki. Zachowaj te informacje i stale aktualizuj, a następnie rozsyłaj…

Strona WWW

Postaw się w położeniu Twojego potencjalnego odbiorcy. Na skutek jakiej potrzeby ma szansę trafić właśnie do Ciebie? Następnie w jaki sposób będzie szukał pośród miliona ofert, aby mógł trafić właśnie do Ciebie? Nie obędzie się zatem bez strony WWW, dobrej i przejrzystej strony WWW, dodajmy. Odpowiednia witryna musi być przemyślana, uporządkowana, miła dla oka, czytelna i powinna zawierać treści jakościowe. Postaw na estetyczne zdjęcia oraz poprawne teksty, w których odbiorca znajdzie wszystkie niezbędne informacje oraz, być może, dodatkowe wiadomości, które przyciągną jego uwagę. Nie zapomnij o umieszczeniu danych kontaktowych!

Aktywność w sieci

Jeśli chcesz stać się zauważalny w Internecie, musisz zrobić wokół siebie trochę hałasu. Aby zbudować pozytywny szum, nie rób tego w sposób nachalny i wirusowy. Spróbuj wnieść jakąś nową jakość, wyjść naprzeciw oczekiwaniom swojej grupy docelowej, spełnić jej potrzeby. Możesz to zrobić, wchodząc w żywy kontakt z odbiorcami. Jest to możliwe na przykład na forach internetowych. Staraj się włączać w dyskusję, inspirować, udzielać specjalistycznych porad i zachęcać w ten sposób do współpracy. Buduj swoją jakość i pozostawiaj wizytówkę. Możesz również reklamować się na portalach ogłoszeniowych. Pozostawiaj jak najwięcej linków w miejscach, które są tematycznie bliskie Twojej działalności, inaczej linki zostaną potraktowane jako spam.

Z duchem czasu: media społecznościowe i blog

Nie osiągniesz sukcesu, jeśli nie będziesz nadążać za nowinkami technologicznymi, panującymi trendami i jeśli nie będziesz zmierzał tymi samymi śladami co internauci. Dotrzymuj im kroku, a zwiększysz swoją zauważalność. Skoro współcześni internauci przenieśli się do mediów społecznościowych, nie dotrzesz do nich w innych miejscach. Fanpage na Facebooku, konto na G+ czy inspirujący Instagram albo Pinterest to niezbędne minimum! Co więcej, mimo powszechnej opinii, że dziś ludzie nie czytają, tylko przeglądają, bardzo modne są wartościowe poradniki i atrakcyjne blogi. Zmierzaj z duchem czasu, a wokół swojej marki buduj odpowiednie emocje.

Śledź nasz portal, a wkrótce dowiesz się, w jaki sposób to zrobić: jak budować emocje i jak komunikować się z odbiorcą.