Przedsiębiorca
6 czerwca 2017

Baner reklamowy i jego praktyczne zastosowanie

Reklama towarzyszy ludziom od zarania dziejów. Współczesne marketingowe środki perswazji zmierzają w stronę prostych komunikatów, mających za zadanie skłonić potencjalnego konsumenta do podjęcia decyzji zakupowej. Idealnym odzwierciedleniem tej tendencji są banery reklamowe. Wydruki solwentowe stanowią obecnie jedną z najbardziej rozpoznawalnych technik promowania produktów i usług.

Zalety banerów reklamowych

Technika produkcji banerów reklamowych opiera się głównie na wielkoformatowym druku solwentowym. Baner przygotowany w ten sposób rzuca się w oczy – zwraca uwagę przechodniów i skłania ich do odwiedzenia danego miejsca. Materiał z drukiem solwentowym jest trwały, odporny na składanie i prosty w montażu. Ponadto, cechuje się odpornością na zmienne warunki atmosferyczne, dzięki czemu możemy z powodzeniem stosować go na szyldach zewnętrznych. Taka forma reklamy jest również stosunkowo tania.

Różne rodzaje banerów

Istnieje duża ilość rozmaitych nośników reklamowych, począwszy od formy plandekowej pełnej i siatkowej. Rodzaj prezentacji ma szczególne znaczenie, dlatego aby zwiększyć skuteczność reklamy, powinna być ona dopasowana do miejsca przeznaczenia.

Ważne, by baner znajdował się w szczególnie eksponowanym punkcie, co umożliwi dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Należy też zadbać o to by reklama się wyróżniała, zawierała ciekawy motyw graficzny czy chwytliwe hasło – radzi ekspert pracowni reklamy LogArt.

Gdzie najlepiej sprawdzi się baner?

Banery reklamowe sprawdzą się przy każdym obiekcie handlowo-usługowym – sklepach spożywczych i przemysłowych, serwisach naprawczych, barach czy restauracjach. Mogą też stanowić rodzaj kierunkowskazu. To świetny sposób promocji – zwłaszcza dla prywatnych przedsiębiorców, którzy chcą wyróżnić się na tle konkurencji. Prosty druk na płótnie przyniesie więcej korzyści, niż mogłoby się wydawać. Wydatki poczynione na reklamę zwrócą się z nawiązką, w postaci zwiększonego zainteresowania ze strony konsumentów.