Co trzeba wiedzieć, organizując pogrzeb
Karta zgonu
Podstawowy dokument, od którego należy zacząć załatwiać wszystkie formalności. Wystawia ją lekarz lub, w przypadku śmierci na skutek przestępstwa lub wypadku, lekarz medycyny sądowej.Akt zgonu
Organizując pogrzeb, musimy mieć przy sobie także akt zgonu. Po ten dokument musimy udać się do Urzędu Stanu Cywilnego właściwego ze względu na miejsce zgonu. Aby go otrzymać, należy mieć przy sobie kartę zgonu, dowód osobisty swój i zmarłego oraz akt małżeństwa, jeśli zmarłym jest małżonek. Akt zgonu będzie niezbędny do otrzymania zasiłku pogrzebowego, wypłaty ubezpieczenia czy przeprowadzenia postępowania spadkowego.Wybór zakładu pogrzebowego
Następnym krokiem będzie wybór zakładu pogrzebowego. Bierzmy pod uwagę lokalizację, zakres oraz ceny usług. Wybierajmy te, które zajmują się całościową organizacją pogrzebu, łącznie z ubraniem i uczesaniem zmarłego czy przygotowaniem nekrologów w prasie. Dzięki temu zostaniemy wyręczeni w wielu czynnościach. Ustalając termin przewiezienia zwłok do chłodni, pamiętajmy, że pogrzeb musi odbyć się przed upływem 72 godzin od daty śmierci. Z przedstawicielem zakładu ustalamy także datę pogrzebu, miejsce pochówku, rodzaj obrządku oraz wybieramy trumnę. Renomowanym zakładem pogrzebowym z wieloletnim doświadczeniem, cieszącym się dobrą opinią wśród klientów, jest zakład pogrzebowy Lemańczyk-Lemańczyk. Pracowników zakładu cechuje empatia, sumienność oraz rzetelność.O czym jeszcze pamiętać?
Pozostałe kwestie, o których powinniśmy pamiętać, to wykup kwatery na cmentarzu, wybranie miejsca nabożeństwa; kościoła lub kaplicy cmentarnej, rozwieszenie klepsydr i wydrukowanie nekrologów oraz zamówienie kwiatów i wieńców. Odpowiednio wcześniej należy także zawiadomić dalszą rodzinę, krewnych, przyjaciół oraz znajomych zmarłego.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana