Artykuł sponsorowany

Jak wprowadzić firmę na rynek zagraniczny?

Jak wprowadzić firmę na rynek zagraniczny?
Każda dobrze rozwijająca się firma ma ambicje poszerzania zakresu swojej działalności i zdobywania kolejnych rynków zbytu, a co za tym idzie powiększania swoich dochodów. Świat jest globalną wioską i ze sfery marzeń coraz łatwiej przejść do sfery realnych możliwości, a inspiracją mogą być historie sukcesu tych, którzy próbowali przed nami. Może to być też koniecznością, w sytuacji, kiedy krajowy rynek na nasz produkt się wyczerpał. Z biznesowego punktu widzenia przed podjęciem takiej decyzji należy podjąć odpowiednie kroki. Przede wszystkim zlecić audyt naszej działalności. Da nam to rzeczywisty obraz firmy i pozwoli wykryć braki oraz zastosować odpowiednie środki w celu ich usunięcia i prawidłowego przygotowania do ekspansji. Nie obejdzie się bez sprawdzenia potencjału wybranego przez nas rynku, ewentualnej konkurencji na nim oraz przygotowania odpowiedniej strategii.

Wymogi prawne

Kiedy już sprawdziliśmy szczegółowo możliwości naszej firmy, przygotowaliśmy strategię i nasz zespół do podjęcia tego kroku, powinniśmy przygotować się na trwające nawet do kilku miesięcy załatwianie formalności, kompletowanie dokumentacji i pozwoleń. Jeśli nie posiadamy działu prawnego czy wykwalifikowanych w tej dziedzinie pracowników, nie obejdzie się bez wsparcia zewnętrznej kancelarii prawnej. Kwestie, na które szczególnie należy zwrócić uwagę to:
  • Szczegółowe zapoznanie się z obowiązującymi na wybranym przez nas rynku przepisami podatkowymi, celnymi czy ewentualnymi ograniczeniami importu.
  • Analiza ustawodawstwa danego kraju, szczególnie w kwestiach przepisów dotyczących producentów i dystrybutorów.
  • Przygotowanie strategii ochrony własnych znaków towarowych czy nazw handlowych, z uwzględnieniem sposobu ich egzekwowania w przypadku naruszenia.
  • Ustalenie, jakie prawo ma regulować rozstrzyganie sporów.
  • Wsparcie przy konstruowaniu umów w przypadku planu podjęcie współpracy z firmami już obecnymi na interesującym nas rynku, np. agentami zagranicznymi posiadającymi sieć dystrybucyjną w danym kraju.
Sprawdziliśmy w Kancelarii Prawno-Podatkowej Ożóg Tomczykowski, z jakich form wsparcia najczęściej korzystają polscy przedsiębiorcy w procesie ekspansji zagranicznej. Okazuje się, że kancelaria najczęściej wspiera w zakresie:
  • budowania tożsamości marki na wybranym rynku zagranicznym,
  • nadzoru nad zawieranymi kontraktami,
  • wszelkich prawno-podatkowych aspektów prowadzenia działalności,
  • zagadnień związanych z procesem połączeń transgranicznych,
  • przejmowania wybranych podmiotów zagranicznych,
  • rekomendacji wiarygodnych doradców z wybranych rynków ekspansji zagranicznej i koordynacji procesu zawierania umów z kancelariami zagranicznymi.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.