Jak wprowadzić firmę na rynek zagraniczny?
Wymogi prawne
Kiedy już sprawdziliśmy szczegółowo możliwości naszej firmy, przygotowaliśmy strategię i nasz zespół do podjęcia tego kroku, powinniśmy przygotować się na trwające nawet do kilku miesięcy załatwianie formalności, kompletowanie dokumentacji i pozwoleń. Jeśli nie posiadamy działu prawnego czy wykwalifikowanych w tej dziedzinie pracowników, nie obejdzie się bez wsparcia zewnętrznej kancelarii prawnej. Kwestie, na które szczególnie należy zwrócić uwagę to:- Szczegółowe zapoznanie się z obowiązującymi na wybranym przez nas rynku przepisami podatkowymi, celnymi czy ewentualnymi ograniczeniami importu.
- Analiza ustawodawstwa danego kraju, szczególnie w kwestiach przepisów dotyczących producentów i dystrybutorów.
- Przygotowanie strategii ochrony własnych znaków towarowych czy nazw handlowych, z uwzględnieniem sposobu ich egzekwowania w przypadku naruszenia.
- Ustalenie, jakie prawo ma regulować rozstrzyganie sporów.
- Wsparcie przy konstruowaniu umów w przypadku planu podjęcie współpracy z firmami już obecnymi na interesującym nas rynku, np. agentami zagranicznymi posiadającymi sieć dystrybucyjną w danym kraju.
- budowania tożsamości marki na wybranym rynku zagranicznym,
- nadzoru nad zawieranymi kontraktami,
- wszelkich prawno-podatkowych aspektów prowadzenia działalności,
- zagadnień związanych z procesem połączeń transgranicznych,
- przejmowania wybranych podmiotów zagranicznych,
- rekomendacji wiarygodnych doradców z wybranych rynków ekspansji zagranicznej i koordynacji procesu zawierania umów z kancelariami zagranicznymi.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana