firma transportująca towary Przedsiębiorca
7 listopada 2019

Kryteria wyboru firmy przewozowej

Rynek usług transportowych to prężnie rozwijająca się branża, dlatego co chwilę pojawiają się nowe firmy oferujące usługi przewozowe. Podjęcie długofalowej współpracy
z konkretnym przewoźnikiem musi być poprzedzone wnikliwą analizą rynku oraz sprawdzeniem przedsiębiorstwa pod kątem wiarygodności. Na co jeszcze zwrócić uwagę, wybierając usługi przewozowe, żeby znaleźć najlepszego partnera w biznesie?

Wiarygodność firmy

Przed nawiązaniem stałej współpracy warto sprawdzić wiarygodność firmy oraz jej doświadczenie. Nie znaczy to, że nowi przewoźnicy dopiero wchodzący na rynek nie będą w stanie należycie zrealizować powierzonych zadań, jednak trudniej zweryfikować ich pod kątem jakości świadczonych usług. Źródłem wartościowych informacji są opinie dotychczasowych klientów, które można znaleźć na forach internetowych.

Oferta firmy

Jeżeli prowadzisz działalność, która opiera się na konieczności transportowania różnorodnych towarów, musisz sprawdzić, co może zaproponować Ci konkretny przewoźnik. Niektóre firmy specjalizują się tylko w transporcie określonej kategorii ładunków, co
w niektórych sytuacjach wymuszałoby nawiązanie współpracy z kilkoma przewoźnikami
.
Weryfikacja oferty powinna polegać na sprawdzeniu, jakie usługi świadczy konkretna firma, jakie ma uprawnienia oraz jaką flotą pojazdów dysponuje – mówi specjalista z firmy Koma Transport. – Ważne jest także określenie czy chodzi o transport krajowy czy międzynarodowy, gdyż niektórzy przewoźnicy mają zawężone trasy przejazdów do wybranych lokalizacji – dodaje. Wybór przewoźnika musi więc uwzględniać potrzeby transportowe, aby były dopasowane do profilu prowadzonej działalności.

Na co jeszcze zwrócić uwagę

Dobra opinia oraz szeroki zakres świadczonych usług to nie wszystko czym powinna wyróżniać się profesjonalna firma przewozowa. Warto również zwrócić uwagę na inne aspekty – szczególnie, gdy chodzi o nawiązanie długofalowej współpracy. Trzeba więc sprawdzić:

  • zakres usług dodatkowych,
  • zdobyte certyfikaty i kwalifikacje kierowców,
  • stan pojazdów transportowych,
  • posiadane ubezpieczenie,
  • ceny usług,
  • dyspozycyjność.

Nie ma wątpliwości, że duże znaczenie mają także standardy obsługi klienta. Już po pierwszym kontakcie można ocenić, czy istnieją szanse na owocną współpracę. Możliwość elastycznego dopasowania do potrzeb oraz zaproponowanie korzystnych rozwiązań transportowych to kluczowe kwestie, które należy wziąć pod uwagę. Profesjonalne podejście do klienta oraz zrozumienie jego potrzeb z pewnością ułatwią współpracę obu stronom.