Artykuł sponsorowany

Logo firmy skutecznym sposobem promocji marki

Logo firmy skutecznym sposobem promocji marki
Logo przez marketingowców często nazywane jest twarzą firmy. Ma bardzo duży wpływ na to, czy nasza firma jest rozpoznawalna oraz w jaki sposób odnoszą się do niej potencjalni klienci. Logo powinno przyciągać uwagę, wzbudzać zainteresowanie i zaufanie. Jeżeli będzie wyglądało amatorsko, my również będziemy sprawiać wrażenie amatorów, dlatego logo powinno być zaprojektowane przez profesjonalnego grafika. Wtedy będziemy mogli śmiało pokazać światu twarz naszej firmy i promować ją wśród potencjalnych klientów.

Dlaczego logo ma moc?

Według wielokrotnie powtarzanych na świecie badań, ludzki mózg rozpoznaje obrazy o wiele szybciej niż tekst, a do tego dużo bardziej się z nimi wiąże. Jeśli logo jest zaprojektowane starannie, z uwagą, w sposób przemyślany, klient już po pierwszym kontakcie wzrokowym z naszą ulotką, bannerem, czy innym elementem reklamy, rozpozna, jaką jesteśmy firmą. Przykład? Logo dla sklepu rybnego. Jeśli będzie zaprojektowane właściwie, klient już po samym logo rozpozna, że w sklepie kupi jadalne ryby. Jeśli jednak klient zobaczy tylko symbol kolorowej ryby, może pomyśleć, że ma do czynienia ze sklepem zoologicznym, akwarystycznym, czy religijnym stowarzyszeniem.
Klient bardzo często nieświadomie opiera swoje wyobrażenie o naszej firmie na podstawie logo z ulotki, wizytówki, reklamy z telewizji - mówi nam przedstawiciel pracowni reklamy wizualnej K.O.T. z Wrocławia.
Logo jest szczególnie istotne dla firm, z których usług nie korzysta się na co dzień. Trudno wyobrazić sobie, że idziemy po ziemniaki na drugi koniec miasta, bo tam jest sklep z warzywami, który ma ładniejsze logo, niż ten nieopodal nas. A już po nowe buty, nowy telefon, nową polisę, czy prezent dla bliskiej nam osoby – owszem.

Inwestycja w logo

Właścicielom firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność, inwestycja w logo może się wydawać niepotrzebnym wydatkiem, zależy im na redukcji kosztów startu do minimum. Na projekcie logo nie warto oszczędzać, ponieważ powinno ono stanowić jedność z naszą marką. Chcemy, aby klient, wspominając naszą firmę, miał przed oczami jej nazwę i skojarzone z nią logo. Powinno być ono zaprojektowane w taki sposób, by dobrze prezentowało się na powierzchniach o różnym formacie, od wizytówki po billboard. Logo to odzwierciedlenie wizerunku naszej firmy. Powinno znaleźć się na wspomnianych wizytówkach, materiałach reklamowych, ulotkach, fakturach, na naszej witrynie internetowej i profilach na portalach społecznościowych. Charakter naszego logo powinien oddawać specyfikę branży, w której działamy. Firmie marketingowej na przykład będzie zależało na logo śmiałym, odwzorowującym pewność siebie, a firmie ubezpieczeniowej na logo odzwierciedlającym solidarność i opiekę. Warto zainwestować w elementy reklamy wizualnej, ponieważ jest to inwestycja bez wątpienia dobra dla naszego wizerunku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.