Artykuł sponsorowany

Najważniejsze cechy dobrego centrum logistycznego

Najważniejsze cechy dobrego centrum logistycznego
Logistyka ma dzisiaj ogromne znaczenie, przede wszystkim dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Na rynku działa tak wiele firm, że ciężko jest zaistnieć, dlatego zdolność do szybkiego, a jednocześnie niedrogiego dostarczania towarów klientom, jest tak naprawdę kluczowa. Duże znaczenie dla logistyki przedsiębiorstw mają dobre centra logistyczne. Ale co oznacza słowo „dobre”?

Jakie powinno być centrum logistyczne?

Centrum logistyczne przede wszystkim powinno posiadać dostęp do infrastruktury transportowej, tzn. do dróg, linii kolejowych czy nawet śródlądowych szlaków wodnych. Dobrze, jeśli znajduje się niedaleko dużych aglomeracji miejskich, gdzie koncentruje się przemysł oraz usługi logistyczne. Kolejnym istotnym elementem dobrego centrum logistycznego są hale magazynowe, przestronne i o wytrzymałej konstrukcji, takie jak hale firmy Profix. Są bardzo stabilne dzięki wykonaniu z prefabrykowanych konstrukcji stalowych. Ponadto centra logistyczne powinny być wyposażone w platformy przeładunkowe, powierzchnie biurowe czy punkty techniczne. Takie elementy pozwalają stworzyć właściwe warunki do realizowania działalności logistycznej.

Rola centrów logistycznych

Odpowiednio rozplanowane centrum logistyczne tworzy pożądane warunki dla wydolnego przepływu towarów. To bardzo ważne, kiedy liczba dóbr i zapotrzebowanie na nie cały czas wzrasta. Centra tworzą warunki do przechowywania różnego rodzaju asortymentu, a także pakowania go, przeładowywania, kontrolowania czy znakowania. Poza funkcjami logistycznymi istotne są funkcje dodatkowe oraz pomocnicze, do których zalicza się m.in. zapewnienie miejsc hotelowych oraz realizowanie usług gastronomicznych dla kierowców czy pracowników centrów. W celu zapoznania się z ofertą hal logistycznych i magazynowych, będących ich głównym elementem, warto zapoznać się z ofertą wykonawców, do których zalicza się m.in. firma Profix.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.