Artykuł sponsorowany

Organizacja wyjazdu handlowego do Chin. Krok po kroku

Organizacja wyjazdu handlowego do Chin. Krok po kroku
Polscy przedsiębiorcy z coraz większym zainteresowaniem zerkają w kierunku Państwa Środka. Szczególnie atrakcyjny jest oczywiście import z Chin, gdzie większość towarów produkowana jest znacznie taniej niż w Europie. Wśród towarów sprowadzanych z Azji w bardzo dużych ilościach należy wymienić przede wszystkim elektronikę, w tym sprzęt RTV, części mechaniczne i maszyny, a także odzież, zabawki oraz rozmaite elementy wyposażenia domu. Współpraca handlowa z Chinami jest opłacalna zwłaszcza w kontekście importu produkowanych tam towarów i ich dystrybucji na rynku polskim. Produkty z Chin są bardzo tanie, co pozwala na oferowanie klientom konkurencyjnych cen. Jednak aby móc skorzystać z takiej współpracy, trzeba pokonać podstawową trudność, którą oczywiście jest odległość.

Jak nawiązać kontakty handlowe w Chinach?

Znalezienie wspólnika biznesowego w Chinach utrudnia po pierwsze odległość, a po drugie bardzo duże różnice kulturowe oraz językowe. Wciąż nie wszyscy Chińczycy posługują się językiem angielskim, w związku z czym samodzielne poszukiwanie kontrahentów za pośrednictwem sieci internetowej okazuje się szalenie trudne – mówi ekspert z przedsiębiorstwa IDEUM Przybylscy sp. j.
Toteż najprostszym sposobem na znalezienie rzetelnego dostawcy towarów z Chin jest skorzystanie z pomocy pośrednika. Firmy świadczące takie usługi specjalizują się w zagadnieniach związanych z rynkiem chińskim, a na podstawie informacji o twojej firmie i celach biznesowych, są w stanie przygotować listę przedsiębiorstw azjatyckich, współpraca z którymi może cię zainteresować. Oczywiście wybór pierwszego przedsiębiorstwa z takiego wykazu nie jest najlepszym pomysłem. Oferty poszczególnych producentów trzeba będzie zweryfikować. Być może warto podjąć próbę negocjacji cen i szczegółowych warunków umowy, albo nawet zdecydować się na uczestnictwo w targach, które są w Chinach organizowane bardzo często.

Wyjazd handlowy do Chin – jak się przygotować?

Jeśli zdecydowałeś się na osobiste spotkanie z potencjalnym kontrahentem lub masz zamiar rozejrzeć się, albo nawet zaprezentować na targach branżowych w Chinach, będziesz musiał solidnie się przygotować. Kwestie organizacyjne wyjazdu handlowego do Chin, takie jak wyrobienie wizy (jest niezbędna), zakup biletów lotniczych i rezerwacja hotelu, znów warto powierzyć pośrednikowi. Pamiętaj też o tłumaczu. Jak wspomnieliśmy wcześniej, rozmowa w języku angielskim nie zawsze będzie możliwa. Zatem towarzystwo tłumacza polsko-chińskiego będzie absolutnie konieczne. Przygotowanie merytoryczne do wizyty biznesowej w Chinach powinno obejmować nie tylko zapoznanie się z miejscowym rynkiem, ale również poznanie chińskiej etykiety, która ułatwi rozmowy biznesowe. W bezpośrednim kontakcie z Chińczykami, których kultura jest diametralnie różna od naszej, istotne może być wszystko, łącznie ze sposobem wręczania i przyjmowania wizytówek. Pamiętaj, że przekazujemy i odbieramy je obiema rękami, a przed jej schowaniem – dokładnie czytamy. Na koniec raz jeszcze podkreślamy, że chcąc mieć pewność, że wyjazd do Chin nie będzie tylko interesującą wycieczką, ale naprawdę przyniesie rezultaty w postaci intratnych kontaktów biznesowych, warto rozważyć możliwość współpracy ze sprawdzonym i doświadczonym pośrednikiem

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.