pomysly na wlasna firme Przedsiębiorca
4 kwietnia 2016

Mam pomysł na własną firmę – co dalej? 5 kroków do sukcesu

Pomysł na biznes to już stumilowy krok. Mowa oczywiście o wartościowym pomyśle, który ma rację bytu, a po drugie dobrze rokuje. Powielanie gotowych wzorców nie jest najlepszym rozwiązaniem, o ile zapotrzebowanie na daną działalność nie jest tak duże, że gwarantuje nam powodzenie na starcie. Na samym pomyśle się nie kończy, a droga do sukcesu wiedzie przez co najmniej kilka, mniej lub bardziej trudnych, etapów. Jak zatem rozkręcić swój biznes i jakie kroki podjąć? Znajdź odpowiedź na te pytania w poniższym artykule.

1. Formalności na start

Jeśli już nasz pomysł przeszedł weryfikację, decydujemy się na kolejne kroki. Nie unikniemy załatwiania wielkich formalności oraz dopełniania spraw urzędowych. Na samym początku zatem musimy zarejestrować naszą firmę. O tym, jak założyć firmę, przeczytasz w innym artykule. Masz firmę, wygospodarowałeś biuro i odpowiednio je wyposażyłeś. Jesteś gotowy do działania – jak się za to zabrać?

2. Biznesplan kartą przetargową

Jeżeli firma ma odnieść sukces, musi podążać wyznaczoną ścieżką. Dlatego warto na samym początku stworzyć swój biznesplan, w którym znajdą się wszystkie oczekiwania, wyraźne założenia i poszczególne szczeble do osiągnięcia. Określamy zatem główne cele oraz te mniejsze, które mają nas doprowadzić do sukcesu. Szczegółowo wyznaczamy strategię działań, która zawrze informacje, w jaki sposób dążymy do tego celu. Na tym etapie warto wzorować się początkami największych marek. Dowiedzmy się, jak zaczynały współczesne koniki rynkowe. Znajdźmy najlepsze narzędzia i sposoby. Dziś takim narzędziem jest opowiadanie historii. Sprzedajemy historie, dlatego już na starcie stwórzmy idealną dla nas opowieść. Opowiadajmy emocjami i stwórzmy cały zestaw cech, który w przyszłości będzie nieodłączny od naszej marki i który jednocześnie będzie świetną bazą do budowania relacji marketingowych. Jeżeli określimy naszą misję, powołamy się na uczucia i emocje, wywołamy pożądanie i w ten sposób wyjaśnimy korzyści naszej działalności – sukces osiągniemy szybciej niż myślimy.

3. Kto za to zapłaci? Zdobądź środki finansowe na start

Chyba najtrudniejszym elementem są środki finansowe. Rozwój firmy byłby o wiele szybszy, gdyby wspomógł nas prawdziwy zastrzyk gotówki. Potrzebny sprzęt, reklama, zatrudnienie pracowników – to tylko niektóre wydatki. Gdzie szukać pieniędzy na start firmy? Rozwiązań jest kilka: możemy wziąć kredyt albo zdobyć dotację unijną. Aby uzyskać taką pomoc, nie wystarcza projekt, który omówiliśmy w poprzednim podpunkcie. Niezbędne jest przygotowanie szczegółowych planów biznesowych, rozłożenie wydatków oraz planowane przychody na dany okres. Jeśli odpowiednio umotywujemy poszczególne wydatki, a nasz pomysł będzie dobrze rokował – mamy szanse otrzymać środki finansowe na start.

4. Dlaczego ja? Zrób trochę szumu

Czas na naszą promocję. Mamy mnóstwo możliwości, aby rozgłosić naszą markę. Największą siłę ma reklama i promocja w Internecie. Świetną formą powiadamiania o produkcie albo usłudze jest obecność na portalach społecznościowych – tam najprościej zdobywa się kontakt z nowymi odbiorcami, a także zyskuje nowych. Oprócz informacji o nowej marce, istotny jest dobitny przekaz, dlaczego to ona jest wyjątkowa albo dlaczego warto z niej skorzystać. Jeśli nie wzbudzimy chęci posiadania albo nie damy bezpośredniej motywacji do zakupu, nie osiągniemy efektów.

5. Kim jest mój klient? Wyjdź na podwórko

Aby wzbudzić chęć posiadania z kolei – musimy doskonale poznać naszego odbiorcę. Konieczna jest wiedza o grupie docelowej. Zainteresowania, status demograficzny, status społeczny, sposób spędzania wolnego czasu – to tylko niektóre składniki tej wiedzy. Jeśli chcemy trafić ze swoim produktem w samo sedno, powinniśmy wiedzieć, co lubi nasz odbiorca, a czego nie lubi. Pozwólmy poczuć się wyjątkowo naszym odbiorcom (potencjalnym klientom), odpowiadajmy na ich potrzeby, podpowiadajmy i podsuwajmy rozwiązania ich problemów. Nawiązuj kontakt z odbiorcą i dbaj o jak najlepsze relacje z nim. Zdobywaj nowych odbiorców i pielęgnuj swoich klientów.

Źródło: Mpac – Szkolenie forex