pomysly na wlasna firme Przedsiębiorca
24 stycznia 2017

Pozycjonowanie stron internetowych, czyli co to takiego?

Hasło związane z pozycjonowaniem pojawia się ostatnio bardzo często, ludzie zadają pytania z nim związane, co to takiego? Na czym ono polega? Przez kogo oraz w jakim celu jest stosowane, oraz wiele innych.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach, równie często określane jest też mianem SEO, skrótu wywodzącego się z języka angielskiego – Search Engine Optimization. Ogólnie rzecz ujmując, jest to zbiór czynności, który ma na celu osiągnięcie wysokiej pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwarki. Na przykład, gdy jesteśmy producentem zabawek i jesteśmy posiadaczami strony internetowej, to właśnie dzięki takiemu zabiegowi, jakim jest pozycjonowanie nasza strona internetowa pojawi się w jednym z pierwszych wyników w wyszukiwarce. Sprawi to, że większa ilość ludzi odwiedzi naszą stronę, a także być może zakupi nasze produkty.

Od czego zależy pozycja w wyszukiwarce, o którą wszyscy tak zabiegają?

Jest to zależne od bardzo wielu czynników. Załóżmy, iż nasza fraza jest popularna, w sieci znajduje się  wiele stron na ten temat, które ponadto są pozycjonowanie, sprawia to, iż o wiele trudniej będzie wypromować taką stronę.

Następnym czynnikiem, który ma wpływ na pozycję w wyszukiwarce jest ilość oraz jakość linków z innych stron, które to prowadzą do naszej strony. Określane są one mianem backlinks. Jak zdobywać takie linki? W tym przypadku nie jest to proste, co więcej wbrew pozorom, trzeba mieć o tym sporą wiedzę, która wykracza poza ramy danego wpisu.

Trzecią  z kolei oraz podstawową sprawą, która to ma wpływ na wyniki danej strony w wyszukiwarkach, jest sama strona, mówić dokładniej jej treść, która jest na niej zawarta, a także budowa strony – ze względu na kod jak oraz strukturę wewnętrznego linkowania.

W jaki sposób wpływać na wyniki w wyszukiwarkach?

Pytanie dotyczące nie pojawiania się danej strony w wyszukiwarkach, stawiane jest niezwykle często. Niestety, nie da się odpowiedzieć na nie jednoznacznie. Przyczyn istnieje wiele, wśród głównych warto wymienić takie jak : silna konkurencja lub błędy techniczne na stronie, czy też filtr nałożony przez wyszukiwarkę. W przypadku, gdy prowadzisz stronę hobbistycznie, to należy przede wszystkim skupić się na tym, by treść była unikalna oraz wartościowa dla Internautów. Istotną sprawą jest także to, aby np. udzielać  się na forach Internetowych oraz promować treść zawartą na stronie na portalach społecznościowych. W przypadku, gdy komuś zależy z kolei na pozycjonowaniu strony firmowej, jednak nie do końca się na tym zna, wówczas naprawdę warto zlecić zadanie to jakiemuś pozycjonerowi bądź profesjonalnej Agencji SEO. Nieświadome pozycjonowanie może w najlepszym wypadku nie przynieść efektów, a najgorszym zaś grozi nałożeniem filtra w wyszukiwarce.

Czy pozycjonowanie jest drogie?

Jak większość odpowiedzi w tym przypadku można powiedzieć „to zależy”. Przede wszystkim należy zaznaczyć, że wymaga ono dużych nakładów czasu, a także wnikliwej analizy danej strony. Niemal zawsze należy zająć się optymalizacją SEO danej strony internetowej, dokonać poprawek czysto technicznych, jak również korekt w samej treści.

Na cenę usługi, jaką jest pozycjonowanie z pewnością też wpływ mają takie czynniki jak ilość, czy też jakość konkurencji, ilość fraz na które chcemy się pozycjonować, a także to jak bardzo będzie trzeba przerobić daną stronę, by osiągnąć lepsze wyniki.

Pozycjonowanie wymaga dużo wiedzy na temat działania wyszukiwarek, którą z kolei należy odświeżać na bieżąco, gdyż wszystko się zmienia dosyć dynamicznie. Nie da się także ukryć, iż to wymaga sporego doświadczenia, umiejętności własnych obserwacji oraz wysnuwania poprawnych wniosków.