Przedsiębiorca
26 września 2019

Sposoby na oznakowanie sklepów

Zwykły szyld reklamowy, a może nowoczesny baner świetlny? Każdy właściciel sklepu staje przed koniecznością wyboru skutecznego sposobu jego zewnętrznego i wewnętrznego oznakowania. Wybór nie należy do najłatwiejszych, jednak warto do niego podejść w sposób profesjonalny, bo w dużej mierze ma on wpływ na późniejsze funkcjonowanie sklepu. Jak oznakować sklep, aby przykuwał uwagę potencjalnych klientów?

Zewnętrzne oznakowanie sklepów – dlaczego jest takie ważne?

Spacerując ulicami miast oraz korzystając z galerii handlowych, najchętniej wchodzimy do sklepów, które zostały ciekawie oznakowane. Kreatywne szyldy reklamowe przykuwają naszą uwagę i pomagają dokonać wyboru miejsca, w którym zrobimy zakupy. Nie od dziś wiadomo, że skuteczna reklama jest dźwignią handlu i powinna uwzględniać różne sposoby na zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów. Atrakcyjnie oznakowany sklep to jeden ze sposobów na odniesienie sukcesu i wyróżnienie się spośród konkurencji.

Oznakowanie zewnętrzne sklepu umieszczane jest na elementach konstrukcyjnych budynku np. na elewacji. Wyróżniamy tutaj między innymi podświetlane kasetony, standy kierujące do wejścia, litery przestrzenne, banery świetlne oraz inne formy reklamy wizualnej, która ma za zadanie przykuć uwagę przechodniów i zachęcić ich do skorzystania z oferty konkretnego sklepu – wyjaśnia ekspert z pracowni reklamy LogArt z Warszawy.

Nowoczesne oznakowanie sklepów

Znudzeni różnorodną formą reklamy konsumenci oczekują czegoś więcej niż jedynie wiszącego nad wejściem do sklepu szyldu reklamowego. Ich uwagę skuteczniej przyciągają litery przestrzenne 3D, podświetlane i niepodświetlane, nowoczesne neony reklamowe oraz podświetlane banery, które pozwalają wyróżnić swoją firmę i sprawiają, że klient chętniej decyduje się na zakupy, nawet jeżeli nie miał ich w planach.

Wybierając sposób oznakowania sklepu, trzeba kierować się nie tylko aktualną modą, ale także zwracać uwagę na wykonanie wybranego rodzaju oznakowania zewnętrznego i wewnętrznego sklepu. Powinno być ono nie tylko dopracowane pod względem graficznym, ale także wyraziste, eleganckie oraz estetyczne. Sposób oznakowania sklepu powinien współgrać z jego branżą oraz budować pozytywne skojarzenia z marką.

Podczas wyboru sposobu oznakowania sklepu nie można zapomnieć o ciekawym designie, dzięki któremu zyska ono niepowtarzalny wygląd i jeszcze lepiej będzie spełniało swoją funkcję. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim wybór nowoczesnych sposobów komunikacji z klientem, które pozwalają wyróżnić się z tłumu innych, często podobnych do siebie i już opatrzonych form reklamy zewnętrznej.