reklamowanie firmy Przedsiębiorca
9 grudnia 2016

Ulotka, a może folder – jak dobrze zareklamować swoją firmę?

Każda firma, niezależnie od swej wielkości oraz branży w jakiej funkcjonuje, na początku swej działalności musi sprostać zadaniu wypromowania swej marki. Zadanie to jest trudne, ale jego wykonanie ma niebagatelny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa – tylko marka, którą jest rozpoznawana przez klientów, będzie w stanie skutecznie sprzedawać swoje usługi i produkty.

Podstawa reklamy, czyli identyfikacja wizualna

Wszyscy ludzie to wzrokowcy – naturalne jest, że lepiej zapamiętujemy obrazy, niż słowa. Tę cechę ludzkiego umysłu wykorzystują spece od reklamy, zajmujący się tworzeniem identyfikacji wizualnej marki. Pod zagadnieniem tym kryje się przede wszystkich logo, typografia (stylizowany napis, używany zamiast logo graficznego np. Coca-Cola lub Sony) oraz elementy takie jak szyld, strona www, wizytówki, grafiki na samochodzie służbowym oraz nośniki reklamy – ulotki, banery czy foldery. Identyfikacja wizualna jest ważna, ponieważ pozwala potencjalnemu klientowi wytworzyć bardzo silne skojarzenia z marką. Największą trudnością jest stworzenie logo, które byłoby z jednej strony proste (gdyż w ten sposób zostanie łatwiej zapamiętane), oryginalne (aby mogło zdecydowanie wyróżniać się wśród innych) a przy tym nawiązywało w jakiś sposób do działalności firmy. Mimo to warto podjąć trud stworzenia takiego symbolu, gdyż w promowaniu firmy najważniejsze jest, by być rozpoznawalnym. Należy pamiętać, by wszystkie elementy identyfikacji wizualnej były spójne – do tworzenia każdego z nich powinno być użyte jedno logo, jeden zestaw kolorów, jeden font.

Dobór nośników reklamy

Jeśli mamy już opracowane założenie identyfikacji wizualnej, tj. posiadamy logo i wybraliśmy już całą otoczkę graficzną, powinniśmy przystąpić do wybrania odpowiedniego nośnika, za którego pośrednictwem będziemy informować klientów o naszych produktach i usługach. Form do wyboru mamy całe mnóstwo – od spotów telewizyjnych i radiowych, przez reklamę w prasie i na stronach www, do reklamy zewnętrznej (plakaty, banery, nadruki na środkach komunikacji miejskiej) i wydawniczej (ulotki, katalogi, foldery). Początkujący przedsiębiorcy raczej nie dysponują funduszami potrzebnymi do zainwestowania w pierwsze formy reklamy (zwykle zresztą nie ma nawet takiej potrzeby), zadowalające efekty przynieść może reklama zewnętrzna i wydawnicza. To, którą z nich wybierzemy, powinno zależeć przede wszystkim od tego, do jakiej grupy klientów zamierzamy dotrzeć. Przykładowo – jeśli nasza firma specjalizuje się w świadczeniu usług dla innych firm (np. hurtową sprzedażą biżuterii) powinniśmy raczej zainteresować się obszernym folderem, prezentującym nasze produkty. Jeśli nasze usługi są powszechnie dostępne dla wszystkich, możemy zdecydować się na ulotki. W obu przypadkach istotna jest dbałość o jakość wykonania naszego nośnika reklamy – atrakcyjnie wyglądająca ulotka, wydrukowana na dobrym papierze i niosąca ze sobą interesujące dla potencjalnego klienta treści ma znacznie mniejsze szanse na wylądowanie w koszu, niż ulotka słabej jakości, w której informacji jest tak dużo, że klient musi sam doszukiwać się tych, które mogą go zainteresować.  Dlatego produkcję materiałów reklamowych warto powierzyć specjalistom, takim jak drukarnia cyfrowa Cyfra z Wrocławia. W jej ofercie znajdziemy między innymi wydruki mało- i wielkoformatowe oraz produkcję systemów wystawienniczych i elementów wystroju wnętrz.

Tagi: , ,