Artykuł sponsorowany

Zalety zlecenia prowadzenia księgowości przedsiębiorstwa zewnętrznej firmie

Zalety zlecenia prowadzenia księgowości przedsiębiorstwa zewnętrznej firmie
Gdy zakładamy przedsiębiorstwo, jedną z najważniejszych decyzji jest wybór obsługi księgowej. Możemy zająć się tym osobiście, zatrudnić własnego księgowego lub powierzyć prowadzenie księgowości partnerowi z zewnątrz. W tym tekście dowiesz się, jakie są zalety tego ostatniego rozwiązania, a także poznasz zakres usług i orientacyjne koszty zewnętrznej obsługi księgowej.

Księgowość – brać się za to samemu?

Jeżeli Twoja firma jest młoda, zapewne jest też niewielka. Póki nie zdobędziesz bazy klientów, być może dysponujesz taką ilością czasu, która pozwala na prowadzenie zarówno właściwej działalności, jak i ksiąg. Musisz jednak liczyć się z tym, że im więcej klientów i im lepiej interes się kręci, tym więcej czasu i energii zacznie pochłaniać papierologia.
Często naszymi klientami stają się młodzi przedsiębiorcy, którzy pozbyli się złudzeń co do tego, że są w stanie sami zapanować nad księgami. Kalkulacja zysków i strat – nie tylko finansowych, mowa tu także o czasie i potencjale firmy – pokazuje, że powierzenie księgowości partnerowi z zewnątrz uwalnia przedsiębiorstwo i pozwala mu na dynamiczny rozwój – mówi ekspert z Kancelarii Księgowo-Podatkowej Abacus specjalizującej się w obsłudze małych i średnich firm.

Co zaoferuje mi zewnętrzna firma księgowa?

Ogromną zaletą zewnętrznych partnerów prowadzących księgowość jest ich wszechstronność i kompleksowość świadczonych usług. Decydując się na zewnętrzne usługi księgowe, otrzymujemy:
  • prowadzenie ksiąg handlowych, ksiąg przychodów i rozchodów lub ryczałtu ewidencjonowanego,
  • obsługę kadrowo-płacową,
  • rozliczanie VAT,
  • roczne rozliczenia PIT.
Obok tego podstawowego zakresu usług nasz partner w księgowości zajmie się także wysyłką deklaracji, porządkowaniem dokumentów, w razie potrzeby odbierze je z naszej siedziby, przygotuje przelewy, sporządzi umowę o pracę, świadectwo pracy, umowę zlecenie czy umowę o dzieło, zawiesi lub odwiesi działalność, zamknie rok podatkowy, a nawet nada przesyłkę na poczcie. Decydując się na zewnętrzną księgowość, zdejmujemy zatem z siebie ciężar kontaktów z urzędami i konieczność konstruowania dokumentów – dwie główne bolączki przedsiębiorców. Warto wiedzieć, że dobre biuro rachunkowe powinno posiadać licencję Ministra Finansów uprawniającą do prowadzenia tego typu działalności, a także ubezpieczenie OC z tytułu wykonywania usług księgowych.

Jakie są koszty zewnętrznej księgowości?

Cena zewnętrznych usług księgowych jest bardzo zachęcająca. To, ile zapłacimy, jest uzależnione przede wszystkim od tego, ile zapisów księgowych trzeba wykonać w danym miesiącu. Jeżeli jest ich 10 lub mniej, koszty będą wręcz śmiesznie niskie – w przypadku ryczałtu nie przekroczą 100 zł. To niewielka cena za pewność poprawnego rozliczenia i zniesienie ryzyka kosztownych błędów księgowych. Dodatkowe usługi są wyceniane osobno. Możemy negocjować warunki i wybrać z oferty te elementy, które najbardziej nas odciążą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.