Przedsiębiorca
12 lipca 2017

Zarządzanie nieruchomościami – czy to się opłaca?

Firm proponujących administrowanie i zarządzanie nieruchomościami zaczyna działać na rynku coraz więcej. Zarządzanie nieruchomościami to przede wszystkim całościowa opieka nad budynkiem i pomoc przy formalnościach, a także robotach budowlanych. Jakie obowiązki pełnią firmy świadczące tego typu usługi i czy skorzystanie z nich to korzystne rozwiązanie?

Na co można liczyć ze strony zarządców?

Zarządzanie nieruchomościami obejmuje nie tylko domy jednorodzinne i bloki, ale także obiekty użyteczności publicznej oraz firmy. Warunki współpracy właściciela z daną firmą oferująca usługi w zakresie zarządzania zazwyczaj ustalane są indywidualnie.

Do obowiązków firm administrujących nieruchomościami zaliczają się usługi windykacyjne, rachunkowe i księgowe. W ten sposób klienci mogą być w pełni odciążeni od formalności. Specjaliści nie tylko zajmują się dokumentami, ale również konserwacją budynków. Przeprowadzają przeglądy techniczne, a także kontrolują czystość w pomieszczeniach. Nie oznacza to jednak, że zarządcy pełnią taką samą funkcję, co sprzątaczki czy dozorcy.

Jeśli pod względem technicznym coś się dzieje z budynkiem – ustala się z klientem najlepsze rozwiązanie. Często przy obopólnym uzgodnieniu przeprowadza się roboty budowlane, które są odpowiednio nadzorowane.

Pracownicy takich firm jak Splot. Zarządzanie nieruchomościami. Kasprzak Danuta mają specjalistyczną wiedzę, która obejmuje księgowość, finanse, prawo, a także budownictwo. Liczy się dla nich dobro mieszkańców, dlatego na bieżąco się doskonalą i poszerzają kompetencje.

Czy warto?

Dla profesjonalnych zarządców istotne jest dobro mieszkańców lub użytkowników, dlatego działają błyskawicznie i skutecznie. Przede wszystkim dla klientów oznacza to zorganizowanie spraw formalnych i technicznych. To oszczędność czasu i pieniędzy.

Zarządzanie nieruchomościami jest opłacalne także ze względu na szybką reakcję w sprawach kryzysowych, takich jak np. pożar czy włamanie. Nie trzeba martwić się o przeprowadzenie remontu lub drobnych konserwacji, bo są one dopracowane przez osoby doświadczone.

Do zarządców budynku można zgłosić się z każdym problemem, w tym drobną usterką i poważniejszą awarią w budynku. To osoby pierwszego kontaktu, które zdiagnozują problem, podejmą odpowiednie kroki i wezmą pełną odpowiedzialność za ich realizację.

Przy wyborze firmy liczy się, aby działalność miała licencję zawodową, a pracownicy posiadali odpowiednie doświadczenie. Tylko wtedy mamy pewność, że usługi zostaną wykonane skrupulatnie.