Artykuł sponsorowany

3 wskazówki jak zaoszczędzić na przeprowadzce firmy

3 wskazówki jak zaoszczędzić na przeprowadzce firmy

Szybka przeprowadzka firmy czy biura to skomplikowane zadanie, które należy powierzyć profesjonalnemu przewoźnikowi. Pomoże to zapewnić utrzymanie ciągłości pracy zespołu, a przewożone sprzęty nie będą narażone na uszkodzenia. Można jednak podjąć samemu pewne działania, które obniżą koszty przeprowadzki oraz usprawnią jej przebieg.

Menadżerowie firm i biur, które muszą przenieść swoją działalność, zadają sobie zwykle pytania: ile czasu potrwa ta operacja? Jak długo pracownicy nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków?

- Największym kosztem związanym z przeprowadzką firmy są z reguły straty wynikające z przerwania pracy. Dlatego wybór doświadczonego, sprawnego przewoźnika, pozwala maksymalnie skrócić czas operacji i do minimum zmniejszyć zawirowania organizacyjne w firmie – mówią nam specjaliści z Kengo Przeprowadzki Kraków, znanego na południu Polski przedsiębiorstwa przeprowadzkowego. - Są jednak czynności, które klient może wykonać we własnym zakresie i przyspieszyć przenosiny, a jednocześnie obniżyć cenę przeprowadzki.

Pakowanie i oznaczenie kartonów

Przewoźnicy oferują spakowanie i bezpieczne przewiezienie całego wyposażenia firmy – od długopisu po najcięższe sejfy. Jednak niektóre przenoszone przedsiębiorstwa biorą na siebie umieszczenie w kartonach i pudłach dokumentacji, drobnych sprzętów czy dekoracji.

Takie postępowanie ma swoje zalety. W pierwszej kolejności obniża koszt usługi. Pozwala to także ułożyć dokumenty według hierarchii ważności i na nowym miejscu szybko odnaleźć papiery potrzebne do najpilniejszych prac. Zwracamy uwagę, że niezwykle istotne jest przy tym precyzyjne opisanie pakunków w widocznym miejscu – ich zawartości i miejsca przeznaczenia.

Ubezpieczenie urządzeń

Menadżerowie wyznaczeni w firmie do organizacji przeprowadzki, czasem planują przewieźć we własnym zakresie komputery i urządzenia elektroniczne. Zwracamy uwagę, że powinni w takim wypadku zadbać o dodatkowe ubezpieczenie sprzętu. Większość umów z ubezpieczycielami i gwarancji od producenta nie przewiduje wyrównania strat wynikających z przeprowadzek.

Natomiast solidne firmy przeprowadzkowe mają zawarte odpowiednie ubezpieczenia na przewożony sprzęt. Jego koszt nie jest wliczany bezpośrednio w cenę usługi. Przed podpisaniem umowy, warto zapytać przewoźnika, na jaką kwotę ma wykupione ubezpieczenie przewożonych sprzętów.

Zaangażowanie pracowników

Przeprowadzka firmy czy biura często wiąże się z pozytywnymi emocjami pracowników. Nowe miejsce i najczęściej lepsze warunki pracy nastawiają zespół optymistycznie i większość chętnie angażuje się we współpracę przy przenosinach.

O ile wynoszeniem i wnoszeniem mebli oraz urządzeń powinni zająć się profesjonaliści, to wskazana jest pomoc przy porządkowaniu drobnych rzeczy. Pracownicy mogą sami spakować i przewieźć przedmioty osobiste oraz podstawowe materiały, np. artykuły papiernicze, biurowe czy dekoracje. Firmom przeprowadzkowym uporządkowanie i przewiezienie drobnych przedmiotów zawsze zajmuje sporo czasu.

Do rozważenia pozostaje, czy pracownicy powinni brać ze sobą jakiekolwiek dokumenty – to kwestia wewnętrznych przepisów i zaufania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.