Artykuł sponsorowany

Co wiesz na temat marketingu sieciowego?

Co wiesz na temat marketingu sieciowego?

Patrząc na powyższe pytanie, być może odruchowo odpowiadasz: „Nie wiem nic”. Tymczasem to nieprawda. Przekonaj się, że z marketingiem sieciowym stykasz się – bezpośrednio lub pośrednio – na co dzień. Zdarzyło Ci się kiedyś zajrzeć, na przykład, do katalogu promującego kosmetyki? A może jesteś z taką ofertą na bieżąco, gdyż Twoja dobra znajoma jest konsultantką i dzięki niej regularnie uzupełniasz zapasy swoich ulubionych produktów? Jeśli tak, to bardzo prawdopodobne, że cały proces odbywa się właśnie w obrębie marketingu sieciowego.

Marketing sieciowy, czyli co?

Z pewnością nieraz spotkałaś się z pojęciami, których znaczenia były Ci obce. Wprawdzie w Twojej głowie pojawiły się jakieś mgliste skojarzenia, ale koniec końców okazało się, że były one dalekie od tego, co mówi słownik. Z marketingiem sieciowym jest na szczęście inaczej – jeśli odruchowo pomyślałaś o sieci, to strzał w dziesiątkę. Można powiedzieć, że ową sieć stale przędą ludzie zajmujący się rozprowadzaniem produktów pochodzących bezpośrednio od producenta wśród konsumentów. W ten sposób powstaje wielopoziomowa struktura (dlatego też omawiane zjawisko określa się także innymi mianami: marketing wielopoziomowy czy MLM).

Dystrybutor i klient w jednym

Charakterystyczną cechą marketingu sieciowego jest to, że sami dystrybutorzy stają się konsumentami – kupują produkty firmy, w której tworzą sieć sprzedaży. Przykład popularnego przedsiębiorstwa opierającego swą działalność na marketingu sieciowym stanowi Oriflame. Jak taki biznes wygląda od środka? Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę przedsiębiorstwa, przeglądasz katalog i trafiasz na nieco inną ofertę niż zazwyczaj: zostań konsultantką Oriflame. Wypełniasz formularz. I co dalej? Dzielisz się swoją opinią o produktach, pokazujesz katalog rodzinie czy znajomym. A gdy ktoś złoży u Ciebie zamówienie – otrzymujesz określoną różnicę w cenie i powiększasz swój domowy budżet (o całkiem przyzwoite kwoty!). Co ciekawe, to może być dopiero początek Twojej przygody z sieciowym marketingiem. Jako konsultantka możesz sama budować konsultancką sieć. Możesz inspirować innych do działania. Możesz skupić się na rozwoju osobistym. To obiecujące podejście – jeśli najpierw zadbasz o siebie, później będzie Ci łatwiej dostrzegać potrzeby innych i angażować kolejne osoby we wspólny biznes. Chyba nie ma lepszego sposobu na powiększanie listy (zadowolonych!) klientów niż autentyczność, zaufanie i polecanie sprawdzonych rzeczy.

Korzyści płynące z MLM

Działając w systemie marketingu wielopoziomowego, nie stoisz w miejscu. Pamiętaj: podejmujesz nowe wyzwania, świadczysz usługi dla konkretnej firmy, a więc otrzymujesz awanse oraz warte uwagi zniżki na produkty. I – co w czasach pandemii szczególnie ważne – pracujesz zdalnie!

Praktyka pokazuje, że marketing sieciowy to potęga i dobry plan na przyszłość. Każdego dnia przekonuje się o tym wielu przedsiębiorców, którzy nie tworzą struktury stacjonarnych sklepów, a budują trwałą sieć ludzi. Sięgają po MLM bez względu na to, czy oferują kosmetyki, suplementy, środki czystości, sprzęt AGD, czy usługi finansowo-ubezpieczeniowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.