Artykuł sponsorowany

Dobry prawnik – jak go znaleźć?

Dobry prawnik – jak go znaleźć?

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, ile znaczy dobry prawnik w świecie tak dużej biurokracji i nieustannie zmieniających się przepisów. Niestety, prawo bywa dla przeciętnego Polaka bardzo skomplikowane. Dlatego w razie wątpliwości związanych z przepisami powinniśmy udać się do kancelarii adwokackiej. Pomoże nam ona uniknąć kosztownych pomyłek.

Renoma

Zacznijmy może od tego, że pierwszym czynnikiem, jaki powinniśmy brać pod uwagę, jest renoma danej kancelarii. Sprawdźmy, od ilu lat działa ona na rynku i jakie krążą wokół niej opinie. Czynnik wieku jest tutaj bardzo istotny, ponieważ jeśli dana firma prawnicza działa latami, to oznacza to, że z jej usług korzystało wielu klientów.

Oprócz tego oznacza to również duże doświadczenie osób, które w niej pracują. Wiedza teoretyczna jest bardzo ważna, natomiast istotne jest także to, jak dany prawnik potrafi wykorzystać ją w praktyce. Jeśli dana osoba wykonuje swój zawód od lat, to oznacza to, że najprawdopodobniej zajmowała się już sprawami podobnymi do naszej.

Lokalizacja

Podczas wyboru kancelarii część osób bagatelizuje kwestię lokalizacji. Naszym zdaniem jest to spory błąd. Musimy bowiem mieć na uwadze to, że choć w dzisiejszych czasach sporo spraw załatwiamy drogą internetową, to jednak w dalszym ciągu fizyczna obecność w danym miejscu bywa konieczna. Szczególnie, gdy omawiamy istotne kwestie prawne. Niektórzy poświęcają wiele czasu na dojazdy, ponieważ ich kancelaria znajduje się bardzo daleko od ich miejsca zamieszkania. Dlatego, jeśli mieszkamy w Katowicach, to szukajmy firm prawniczych, które znajdują się w tej miejscowości, czyli na przykład Kancelaria Adwokacka Płaza i Głąb.

Specjalizacja

To kolejny istotny czynnik. Niektóre kancelarie mogą cieszyć się dobrą renomą, jednak problematyczna okaże się ich specjalizacja. Szukajmy prawnika, który będzie specjalizował się w dziedzinie, w której pomocy potrzebujemy. Prawo jest bardzo rozległe, dlatego też ekspert z jednej tematyki niekoniecznie okaże się równie pomocny w innej dziedzinie.

Bierzmy również pod uwagę to, w jaki sposób kancelaria adwokacka podchodzi do klientów. Niektóre firmy prawnicze podchodzą do spraw w bardzo machinalny sposób. Z góry określają dany przypadek klienta, a następnie podchodzą do wszystkiego rutynowo. Oczywiście pewne mechanizmy są naturalne, jednak bardzo istotne jest to, abyśmy jako klient czuli, że kancelaria jest zaangażowana w naszą sprawę i traktuje nas indywidualnie.

Mamy nadzieję, że wiesz już, czym kierować się podczas wyboru kancelarii adwokackiej. Pamiętaj, że bardzo ważne jest zbudowanie silnej relacji między klientem a prawnikiem. Niektóre sprawy są bardzo skomplikowane i będą wymagały wielu konsultacji. Dlatego przejrzyste i partnerskie relacje są czymś jak najbardziej pożądanym. Nie bójmy się również zwracać uwagi na wszystkie rzeczy, które będą dla nas niejasne. Zapytajmy się również o dokładną cenę usług kancelarii. W tej kwestii absolutnie nie powinno być żadnych niejasności. Teraz jesteśmy już gotowi na rozpoczęcie poszukiwań odpowiedniej kancelarii adwokackiej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.