Artykuł sponsorowany

Fakty i mity o rynku deweloperskim

Fakty i mity o rynku deweloperskim

Rynek deweloperski w Polsce na przestrzeni lat obrósł w wiele mitów. Stałe zapotrzebowanie na mieszkania oraz idący za tym wzrost cen sprawiają, że nabywcy coraz częściej decydują się na zakup mieszkania w inwestycji, która dopiero zaczyna powstawać. Wiele osób także twierdzi, że nieruchomości z rynku wtórnego są opcją bezpieczniejszą i tańszą. W praktyce okazuje się, że nie musi to być prawdą.

Czy używane mieszkanie z zasady jest tańsze?

Wybór między zakupem mieszkania z rynku wtórnego lub pierwotnego często opiera się o możliwości finansowe. Powszechnym stwierdzeniem jest to, że nowe mieszkania są dużo droższe. Nie jest to do końca prawda. Nieruchomości z rynku wtórnego mają przestarzałe instalacje dopływu mediów, a sam budynek może mieć nawet kilkadziesiąt lat. Przeważnie wymagane jest przeprowadzenie generalnego remontu, jednak im starsze budownictwo, tym bardziej trzeba mieć na uwadze to, że podczas prac wynikną jakieś inne dodatkowe koszty. Ponadto, jeśli korzystamy z usług biura nieruchomości, całkowity koszt zwiększy się o prowizję. Pracownik firmy EKO-BUD Deweloper dodaje:

Trzeba także doliczyć podatek od czynności cywilnoprawnych, który wynosi 2% wartości lokalu i dotyczy nabywców mieszkań wtórnych.

A co jeśli deweloper zbankrutuje?

Mitem jest to, że zakup od dewelopera obarczony jest ryzykiem straty wpłaconych pieniędzy w przypadku jego bankructwa. Zgodnie z prawem deweloper musi założyć rachunek powierniczy zawierający pieniądze wpłacone przez klientów. Tymi środkami zarządza bank, który wypłaca pełną kwotę po zakończeniu inwestycji lub stosuje system ratalny na poszczególnych etapach budowy. Ze względu na niedostateczne nasycenie rynku często kupuje się mieszkanie w inwestycji, która dopiero co zaczęła powstawać. W efekcie pojawiają się obawy, że mieszkanie nie spełni ustalonych standardów. Ustawa deweloperska posiada jednak zapis, że umowa zawarta między deweloperem a klientem musi zawierać prospekt informacyjny, czyli dokument zawierający konkretne dane o nieruchomości.

Negocjacja cen oraz pomoc prawna

Faktem jest, że ceny mieszkań z rynku wtórnego podlegają negocjacjom. Natomiast mitem jest to, że cena  od dewelopera jest sztywna i nie podlega żadnej zmianie. Można spotkać się z zaskakującymi promocjami cenowymi np. w sytuacji, gdy zostaną ostatnie mieszkania na sprzedaż. Faktyczna jest również wygoda oraz profesjonalne podejście w firmie deweloperskiej. Możemy uzyskać darmową pomoc związaną z zaciągnięciem kredytu mieszkaniowego, czy skorzystać z bezpłatnej usługi notariusza.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.