Artykuł sponsorowany

Instalacje fotowoltaiczne jako rozwiązanie dla firm

Instalacje fotowoltaiczne jako rozwiązanie dla firm

Ceny energii elektrycznej stale rosną. Wyższe rachunki płacą przede wszystkim przedsiębiorstwa, w których wykorzystuje się duże ilości sprzętów. Aby zmniejszyć koszty prowadzenia działalności, właściciele szukają opłacalnych rozwiązań. Wielu z nich decyduje się na instalacje fotowoltaiczne. Czy panele słoneczne pozwalają ograniczać koszty? Czy ich montaż to dobra inwestycja?

Na czym polega fotowoltaika?

Fotowoltaika to inaczej pozyskiwanie energii ze słońca. Metoda ta polega na przemianie promieni w prąd elektryczny stały za pomocą specjalnych paneli fotowoltaicznych. Wytworzona w ten sposób energia trafia do falownika, którego zadaniem jest zamiana prądu stałego w zmienny. Jego nadwyżki gromadzone są w sieci, które w razie braku zasilania mogą zostać wykorzystane. Energię można pozyskiwać także z innych odnawialnych źródeł. Są to między innymi:

  • wiatr,
  • biomasa,
  • pływy morskie.

Słońce jest obecnie najbardziej zasobnym źródłem energii. Panele fotowoltaiczne oferowane przez Grupę Targen mogą być zatem wykorzystywane wszędzie, a ilość wytworzonego przez nie prądu zależy od intensywności docierających w dany obszar Ziemi promieni. Aby uzyskać jak najlepsze efekty w pozyskiwaniu energii ze słońca, należy ustawić odpowiednią moc instalacji.

Czy instalacja paneli jest opłacalna dla firm?

W Unii Europejskiej obowiązują przepisy dotyczące redukcji emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Ze względu na dążenie do ochrony środowiska naturalnego instalacje fotowoltaiczne zyskują coraz większą popularność. Na montaż paneli decydują się nie tylko właściciele prywatnych domów, ale także budynków będących siedzibami firm. Czy rozwiązanie to opłaca się przedsiębiorcom?

Zapotrzebowanie firm na energię elektryczną jest ogromne. Koszt jej zakupu jest znacznie wyższy niż w przypadku gospodarstw domowych. Montaż paneli fotowoltaicznych pozwala zatem na dużą oszczędność środków finansowych. Jednorazowa inwestycja w instalację może zwrócić się w krótkim czasie. Podczas przetwarzania promieni słonecznych w energię często dochodzi do powstania nadwyżek. W takim przypadku firma może sprzedać prąd operatorowi sieci lub wykorzystać go w okresie zmniejszonej produktywności instalacji. Montaż fotowoltaiki w przypadku przedsiębiorstwa jest dużo tańszy. Im większa instalacja, tym mniejszy koszt netto za kW mocy. Stosowanie paneli słonecznych w firmach wiąże się przede wszystkim z oszczędnością. Obniżenie kosztów produkcji to także zwiększenie konkurencyjności wytwarzanego produktu. Panele fotowoltaiczne dają firmie stabilność i niezależność. Dzięki ich montażowi można poprawić wizerunek i prestiż przedsiębiorstwa, a także znacząco przyczynić się do ochrony środowiska.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.