Artykuł sponsorowany

Jak komunikować się ze swoim odbiorcą w 3 krokach?

Jak komunikować się ze swoim odbiorcą w 3 krokach?
Każdy przedsiębiorca czy freelancer wykonuje swoje zadanie, aby trafić do jak największej grupy odbiorców. Aby to się udało, musimy zdefiniować i poznać swoją grupę docelową. Gdy już to zrobimy, pozostaje nam zwrócić jej uwagę, trafić do niej i zachęcić do swojego produktu czy usługi. Jak to zrobić? Poniżej podpowiadamy, jak komunikować się z odbiorcą, aby osiągnąć sukces. Kanałów komunikacji dzisiaj jest całe mnóstwo. W poprzednim artykule pisaliśmy o tym, że każdy, kto chce być widoczny, musi być obecny wszędzie tam, gdzie są użytkownicy. A ponieważ idziemy z duchem czasu, musimy zaistnieć w sieci, w tym w mediach społecznościowych. Te rządzą się swoimi prawami, a komunikacja w nich powinna być odpowiednio zaplanowana. Przeczytaj, jak zareklamować się za darmo w sieci. Komunikowanie, o którym piszemy, sprawdzi się zarówno w mediach społecznościowych, jak i na blogach czy nowatorskich portalach internetowych.

1. Zakoleguj się

Koleżeństwo ma dwie ważne zalety: jest niezobowiązujące i dobrowolne. O taką właśnie znajomość zadbaj w swojej komunikacji. Niezobowiązujący to znaczy, że stworzona przez Ciebie więź powinna być spontaniczna i szczera. Dotyczy pewnych aspektów, dziedzin życia, w inne zupełnie nie wnika. Zdobywaj znajomych, z którymi będziesz kumplować się w kreowanej przestrzeni przekazu, poza nią wszyscy zachowają wolność i odrębność. Tym sposobem możesz utrzymywać relacje z bardzo dużą grupą ludzi. Dobrowolność zakłada, że, jeśli ktoś Cię czyta, robi to z własnej woli, a więc: albo podoba mu się to, albo jest zainteresowany Twoimi treściami i szuka w nich czegoś dla siebie. Jak się zakolegować? Przede wszystkim należy złamać pewną anonimowość, dystans i ograniczony kontakt, które cechują komunikację internetową. Zamiast pisać bezososobowo, zwracaj się bezpośrednio do swojego adresata, z szacunkiem i wykazaniem zainteresowania. Aby pokonać dystans, zaproponuj formę zwracania się na ty. Jeśli kontakt ma być żywy, musi być obustronny. Nie pisz tylko o sobie, ale również zadawaj pytania i pozostaw możliwość odpowiedzi, np. w komentarzach. Niech te dialogi będą aktualne, spontaniczne, a czas reakcji – jak najszybszy. W ten sposób zbudujesz wartościową więź, którą będziesz miał szansę utrzymać.

2. Działaj na emocje

Dzisiaj chyba nie ma reklam czy komunikatów perswazyjnych, które nie odwoływałyby się do emocji. I to nie dzieje się bez przyczyny. Jeśli chcemy zwrócić czyjąś uwagę, następnie wygospodarować 5 minut czasu odbiorcy, zainteresować i, co więcej, zaangażować – musimy wywołać emocje. Oczywiście najlepiej wzbudzać pozytywne emocje, negatywne będą przyczyną kontrowersji. Jak to robić? Można sięgać po różne wzorce, utarte skojarzenia i modne motywy. Dziś ogromną siłę mają obrazki. Dobrze, jeśli Twoje komunikaty odwołują się do aktualnych wydarzeń, bawią i wzruszają. Wyjątkowo chwytliwe są luźne memy. O tego typu komunikaty zadbaj na portalach społecznościowych. Na blogu czy stronie internetowej skup się na tekście. Pokazuj korzystne skutki Twoich rozwiązań i przyjemności w danej chwili. Zadawaj pytania retoryczne, które wskazują na to, że masz rację i warto sięgnąć po Twój produkt albo skorzystać z Twojej usługi.

3. Bądź systematyczny

Czy można kolegować się z kimś, nie utrzymując z nim kontaktu? Wreszcie czy odbiorca będzie pamiętał o marce, która nie przypomina o sobie (metoda wspomnianych wyżej pytań retorycznych)? Musisz zatem być systematyczny i regularny. Wstawiaj posty na Facebooka czy wpisy na bloga cyklicznie i regularnie. Przyzwyczaj swojego odbiorcę do systematyczności. Dostarczaj mu regularnie wrażeń i wykształć w nim nawyk niecierpliwego oczekiwania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.