Jak powinien wyglądać folder firmowy?

Prawidłowe zaprojektowanie folderu firmowego jest kluczowe z punktu widzenia marketingu. Warto więc poświęcić mu wiele uwagi, czasu, a nawet środków finansowych, ponieważ będzie w dużym stopniu wpływać na wizerunek firmy. Od wyglądu folderu zależeć będzie, czy uda się przyciągnąć nowych klientów i zachęcić ich do skorzystania z oferowanych usług.
Firmowy folder a ulotka reklamowa
Folder pełni podobną funkcję, co ulotka: ma więc za zadanie przede wszystkim zapoznawać potencjalnego klienta z ofertą firmy w sposób przystępny i zachęcający. Główna różnica polega na wielkości powierzchni, którą można w tym celu zagospodarować.
Folder składa się przynajmniej z czterech stron, które można zapełnić, podczas gdy ulotka ma tylko dwie. Poza tym folder firmowy z reguły drukowany jest w większym formacie, co dodatkowo zwiększa możliwości kreacyjne projektanta graficznego. Należy więc wykazywać się innym podejściem względem folderu reklamowego niż względem ulotki, z czego z pewnością zdaje sobie bardzo dobrze sprawę każdy doświadczony projektant współpracujący z biurami reklamowymi i przedsiębiorstwami poligraficznymi.
Na czym się skupić podczas projektowania folderu firmowego?
Nie da się ukryć, że folder firmowy trzeba szczegółowo zaplanować zarówno pod względem formy, jak i treści. Nad projektem powinna więc pracować osoba doświadczona i kompetentna, a najlepiej zespół profesjonalistów – copywriter, grafik oraz specjalista ds. marketingu.
Ekspert współpracujący z drukarnią AA Print z Mikołowa tak wypowiada się w temacie: Bardzo ważne jest, aby folder wywoływał pozytywne, silne emocje u czytelnika. Może być to osiągnięte rozmaitymi technikami, ale nadrzędnym wymogiem jest, aby wszystkie komponenty folderu współgrały ze sobą. Nawet jeśli tekst będzie porywający, brak zachowania podstawowych zasad estetyki w projekcie szaty graficznej może wpłynąć skrajnie negatywnie na odbiór firmy przez potencjalnego klienta.
Nawet takie – wydawałoby się – szczegóły, jak nieodpowiednio dobrany krój czcionki, jej rozmiar, kolor czy źle wyglądająca interlinia, mają ogromny wpływ na marketingową skuteczność folderu firmowego. Konieczne jest także skrupulatne sprawdzenie treści przed wydrukiem, bowiem może okazać się, że np. nawet drobna literówka lub natarczywe i niewiarygodne stosowanie treści typu call-to-action zepsuje całościowy wydźwięk efektów pracy nad projektem.
Bardzo ważne jest także, aby w folderze wykorzystać wysokiej jakości zdjęcia, najlepiej wykonane na terenie firmy przez profesjonalnego fotografa. Następnie należy je estetycznie wkomponować w projekt, jednocześnie zwracając uwagę na to, aby odpowiednio rozplanować relacje zachodzące między treścią a grafiką.
Gdzie i jak wydrukować folder firmowy?
Na produktach reklamowych nie powinno się oszczędzać, dlatego warto wybrać drukarnię, która zbiera pozytywne opinie i oferuje profesjonalne usługi na wysokim poziomie. Najlepsze drukarnie współpracują ze studiami graficznymi, które oferują usługi DTP (przygotowywanie projektów do druku), co niejednokrotnie stanowczo ułatwia proces projektowania folderu firmowego.
Gdy projekt będzie już gotowy, warto zdecydować się na wydrukowanie go na wysokiej jakości papierze powlekanym z estetycznym sposobem łączenia (jeśli takie będzie występować). Warto także dopytać wybraną drukarnię o metody uszlachetniania druku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Krzysztof Czerkas Doradztwo, Szkolenia, Ekspertyzy
Doradztwo finansowe woj. mazowieckie01-483 Warszawa, Pitagorasa 30
-
Global Financial Network Grzegorz Gruszka
Doradztwo finansowe woj. śląskie43-384 Jaworze, Wiosenna 256
-
TAP Uliana Szczetenko
Praca tymczasowa - agencje woj. kujawsko-pomorskie85-010 Bydgoszcz, Dworcowa 8 lok. 14