Jak prowadzić skuteczną kampanię mailingową?
Dzięki nowoczesnym technologiom wysłanie nawet kilku milionów maili dziennie nie stanowi problemu. Jednak najważniejsze jest to, aby kampania mailingowa była nie tylko masowa, ale przede wszystkim skuteczna. Dzięki temu wiadomości trafią do ściśle określonych odbiorców, a jednocześnie wysyłka będzie zgodna z obowiązującym prawem. Sprawdźmy, jak prowadzić skuteczną kampanię mailingową.
Profilowanie klientów
Jak wspomnieliśmy, masowa wysyłka maili nie jest trudna. Znacznie trudniejsze jest skierowanie maili do właściwych osób – tak, aby wiadomości trafiły do potencjalnych partnerów biznesowych i konsumentów, którzy staną się aktywnymi adresatami treści. Dlatego niezbędne jest takie podzielenie bazy klientów, aby informacje zawarte w kampanii e-mailowej wpisywały się w ich potrzeby. Tylko sprofilowanie grupy docelowej sprawi, że klienci częściej będą podejmować oczekiwane działania.
Przyciągająca treść
Drugim, niezwykle ważnym aspektem jest tytuł, który jest widoczny jako pierwszy – jeszcze przed otworzeniem maila. Powinien być krótki i intrygujący, aby zwrócił na siebie uwagę. Jeśli potencjalny partner biznesowy lub klient otworzy maila, również w jego treści powinien znaleźć krótkie, a jednocześnie zachęcające przekazy, bez dużej liczby grafik. Dobrze jest zastosować także wezwanie do działania, co może zwiększyć wskaźnik kliknięć nawet o 90%! Niezbędne jest także reagowanie na wyjątkowe okazje i sytuacje, np. Dzień Kobiet, Walentynki, a nawet mniej typowe święta.
Zgodność z obowiązującym prawem
Kampania mailingowa musi trafić do odbiorcy – a więc nie może znaleźć się w folderze SPAM. Zgodność wysyłek e-maili z aktualnie obowiązującym prawem zmniejsza to ryzyko niemal do zera, dlatego działania są znacznie skuteczniejsze. Warto o tym pamiętać i realizować wysyłkę maili zgodnie z zasadami i wytycznymi ustalonymi przez GIODO lub skorzystać z pomocy specjalistów, którzy wiedzą, jak skutecznie docierać do klientów poprzez e-mail: firmy TARGET MEDIA, która nie tylko oferuje bazy danych, ale również realizuje skuteczne kampanie marketingowe.
Analiza skuteczności
Skuteczny e-mail marketing opiera się o analizy. Dlatego ostatnim etapem jest podsumowanie skuteczności oraz wyciągnięcie wniosków. Tylko na tej podstawie możliwe będzie stworzenie jeszcze skuteczniejszych metod przyciągania klientów i kontrahentów. Masowa wysyłka maili nie ma bowiem sensu, jeśli nie przekłada się na wysokie wskaźniki otwieralności lub klikalności, a tym samym zainteresowanie klientów produktami lub usługami firmy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana