Jak się przygotować do zarządzania hotelem?
Sytuacje nietypowe
Osoby długo związane z branżą hotelarską na pewno zetknęły się z sytuacjami, w których podjęcie właściwej decyzji było trudne. W hotelach zdarzają się kradzieże, podrobione pieniądze, awantury i nieporozumienia. Do tego dochodzą fałszywe (i prawdziwe) alarmy pożarowe, przerwy w dostawie prądu, przymusowe ewakuacje gości, nagłe masowe zatrucia wirusowe i bakteryjne, albo sytuacje wyjątkowe - na przykład śmierć lub samobójstwo gościa. Im większy hotel, tym trudniejsze staje się zarządzanie nim. Im więcej gości, tym większe ryzyko, że zdarzy się sytuacja nietypowa, wręcz kryzysowa. Teorii nauczymy się w szkole hotelarskiej, ale praktykę – jak sama nazwa wskazuje – musimy sobie wypracować. Dobrze jest przygotować sobie listę sytuacji nietypowych, które tylko przyjdą nam do głowy i opracować własne rozwiązania. Wszystkie powinny być zgodne z etyką naszego zawodu i regulaminem hotelu.Dla kogo zarządzanie hotelem?
Teoretycznie każdy z nas może zapisać się do wyższej szkoły hotelarskiej, by w przyszłości znaleźć dla siebie pracę związaną z zarządzaniem. W praktyce często zdarza się, że właściciel hotelu, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę z tym biznesem, w roli osoby zarządzającej obsadza kogoś ze swoich najbliższych. Czas to jednak weryfikuje i w przyszłości okazuje się, że lepiej zatrudnić osobę z odpowiednim wykształceniem. Jak w każdej innej branży, to od poszukującego pracy w największej mierze zależy, czy uda mu się znaleźć odpowiednie dla siebie stanowisko. Szukający pracy często zadają sobie pytanie: stawiać na dyplom, czy swój urok osobisty? - Hotelarstwo to specyficzna branża - dowiadujemy się w Wyższej Szkole Hotelarstwa z Poznania. Cenne jest zarówno wykształcenie, doświadczenie, jak i zdolność łatwej komunikacji. Zarządzający hotelem powinien być osobą konsekwentną, wymagającą, ale jednocześnie wyrozumiałą i komunikatywną, by zespół mógł stanowić zgraną całość.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana