Artykuł sponsorowany

Jak się przygotować do zarządzania hotelem?

Jak się przygotować do zarządzania hotelem?
Zarządzanie hotelem może wydawać się proste, bo wyobrażamy sobie to jako nadzorowanie pracy innych - bez wysiłku. O ile nie zdarzają się sytuacje kryzysowe, sytuacje trudne do przewidzenia, możemy wypracować pewne nawyki, których po prostu będziemy się trzymać. Hotelarstwo to jednak branża, która wymaga koncentracji i szerokiej wiedzy, ponieważ mamy do czynienia z sytuacjami związanymi z bezpieczeństwem gości, ich majątkiem, oraz z bezpieczeństwem pracowników.

Sytuacje nietypowe

Osoby długo związane z branżą hotelarską na pewno zetknęły się z sytuacjami, w których podjęcie właściwej decyzji było trudne. W hotelach zdarzają się kradzieże, podrobione pieniądze, awantury i nieporozumienia. Do tego dochodzą fałszywe (i prawdziwe) alarmy pożarowe, przerwy w dostawie prądu, przymusowe ewakuacje gości, nagłe masowe zatrucia wirusowe i bakteryjne, albo sytuacje wyjątkowe - na przykład śmierć lub samobójstwo gościa. Im większy hotel, tym trudniejsze staje się zarządzanie nim. Im więcej gości, tym większe ryzyko, że zdarzy się sytuacja nietypowa, wręcz kryzysowa. Teorii nauczymy się w szkole hotelarskiej, ale praktykę – jak sama nazwa wskazuje – musimy sobie wypracować. Dobrze jest przygotować sobie listę sytuacji nietypowych, które tylko przyjdą nam do głowy i opracować własne rozwiązania. Wszystkie powinny być zgodne z etyką naszego zawodu i regulaminem hotelu.

Dla kogo zarządzanie hotelem?

Teoretycznie każdy z nas może zapisać się do wyższej szkoły hotelarskiej, by w przyszłości znaleźć dla siebie pracę związaną z zarządzaniem. W praktyce często zdarza się, że właściciel hotelu, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę z tym biznesem, w roli osoby zarządzającej obsadza kogoś ze swoich najbliższych. Czas to jednak weryfikuje i w przyszłości okazuje się, że lepiej zatrudnić osobę z odpowiednim wykształceniem. Jak w każdej innej branży, to od poszukującego pracy w największej mierze zależy, czy uda mu się znaleźć odpowiednie dla siebie stanowisko. Szukający pracy często zadają sobie pytanie: stawiać na dyplom, czy swój urok osobisty? - Hotelarstwo to specyficzna branża - dowiadujemy się w Wyższej Szkole Hotelarstwa z Poznania. Cenne jest zarówno wykształcenie, doświadczenie, jak i zdolność łatwej komunikacji. Zarządzający hotelem powinien być osobą konsekwentną, wymagającą, ale jednocześnie wyrozumiałą i komunikatywną, by zespół mógł stanowić zgraną całość.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.