Artykuł sponsorowany

Jak tanio i efektywnie oświetlić witrynę sklepową?

Jak tanio i efektywnie oświetlić witrynę sklepową?

Witryna sklepowa stanowi prawdziwą wizytówkę firmy – bez względu na to, czy mowa o butiku, jubilerze czy też księgarni. Wystawa powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby przyciągać uwagę klientów oraz jak najlepiej prezentować dostępne produkty. Sama aranżacja to oczywiście nie wszystko – należy również zadbać o właściwe oświetlenie. Dobór odpowiednich lamp sprawi bowiem, że Twoje towary staną się lepiej widoczne i jeszcze bardziej się wyróżnią.

Oświetlenie witryn sklepowych? Tylko LED

W wielu sklepach oświetlenie witryny działa nieprzerwanie przez całą dobę – z tego powodu powinieneś postawić na taki system, który nie będzie generował dużych kosztów związanych z energią elektryczną. Najrozsądniejszym wyborem wydaje się oświetlenie LED, które zużywa nawet 70-80 % mniej prądu w porównaniu do klasycznych żarówek. Nie jest to jednak jedyna oszczędność, na jaką możesz liczyć. Dostępne obecnie diody elektroluminescencyjne charakteryzują się też bardzo długim czasem pracy, który osiąga aż kilkadziesiąt tysięcy godzin – w efekcie nie będziesz narażony na częstą wymianę źródła światła.

Jakie lampy sprawdzą się w sklepowej witrynie?

LED-y oferują wiele możliwości aranżacyjnych. Na rynku możesz znaleźć rozmaite typy produktów, dzięki czemu z pewnością dobierzesz oświetlenie dopasowane zarówno do osobistych preferencji oraz upodobań, jak i charakteru asortymentu swojego sklepu. Jednym z dość uniwersalnych rozwiązań są oprawy meblowe LED, które cechują się bezproblemowym montażem, a po zamocowaniu stają się niemal niewidoczne. Najlepiej zainstalować je w półce u góry witryny – szeroki kąt rozsyłania światła sprawi, że pojedyncze punkty świetlne skutecznie i równomiernie rozświetlą całą przestrzeń wystawienniczą i znajdujące się na niej produkty.

Często spotykanym systemem oświetleniowym w witrynach są lampy szynowe LED. Do ich najważniejszych zalet należy zaliczyć duże możliwości aranżacyjne. Szyny możesz układać w niemal dowolne kształty, od prostych linii, przez kwadraty, aż po fantazyjne zygzaki. Poszczególne reflektorki pozwalają też na dowolną regulację kierunku oświetlenia – dzięki temu jesteś w stanie skierować strumień światła na te produkty, które chciałbyś szczególnie wyróżnić.

Możesz również skorzystać z taśm LED chronionych za pomocą specjalnych profili – pamiętaj tylko, aby dobrać taki materiał listwy, który będzie współgrał z pozostałymi elementami wyposażenia witryny. W zależności od rodzaju osłony, uzyskasz odmienny efekt oświetleniowy. Jeżeli zależy Ci na widoczności poszczególnych diod, to wybierz przezroczysty klosz. Osłonka wykonana z matowego tworzywa sprawdzi się lepiej, gdy szukasz „miękkiego” i rozproszonego oświetlenia.

Pamiętaj o prawidłowym rozmieszczeniu lamp sklepowych

Dobór odpowiednich lamp to nie wszystko, ponieważ równie ważne jest ich właściwe rozmieszczenie. Musisz pamiętać, że poszczególne produkty oświetleniowe sprawdzą się do różnych zadań. Przykładowo, oprawy LED-owe dość równomiernie rozświetlą całą przestrzeń, ale nie pozwolą Ci podkreślić detali konkretnych produktów. W tej roli sprawdzi się odpowiednio skierowany reflektor z lampy szynowej lub taśma LED umieszczona w ważnym punkcie wystawy.

Poza głównym systemem oświetleniowym warto zainwestować w dodatkowe punkty świetlne, które wyeksponują kluczowe elementy wyposażenia sklepu. Dzięki takiemu prostemu trikowi witryna zyska dodatkową głębię, przez co stanie się atrakcyjniejsza w odbiorze dla przechodniów – podpowiada nam specjalista reprezentujący firmę Onled, sklep z oświetleniem LED.

Jaką dobrać barwę oświetlenia?

Barwa oświetlenia to ważny, jednak często pomijany aspekt projektowania instalacji oświetleniowej witryn sklepowych. Jeżeli zależy Ci na przyciągnięciu klientów oraz uwypukleniu detali prezentowanych przedmiotów (zwłaszcza biżuterii), to postaw na światło o zimnej lub neutralnej barwie. Zimne odcienie są również świetnym sposobem, aby podkreślić nowoczesny charakter sklepu. W niektórych przypadkach możesz zdecydować się na „ciepłe” oświetlenie – z jego pomocą osiągniesz nastrojowy oraz przytulny klimat. Ostateczny wybór zależy więc od charakteru Twojego sklepu oraz znajdującego się w nim asortymentu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.