Artykuł sponsorowany

Jak ubezpieczyć działalność firmową?

Jak ubezpieczyć działalność firmową?

Prowadzenie własnej firmy to duża satysfakcja i szansa na naprawdę godziwe zarobki. Z drugiej strony posiadanie przedsiębiorstwa wiąże się z mnóstwem obowiązków i ponoszeniem różnorodnych kosztów. W życiu zdarzają się też sytuacje, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Aby zapewnić sobie psychiczny spokój, a firmie – działalność, nawet gdy wydarzą się nieszczęśliwe zdarzenia, warto zdecydować się na ubezpieczenie działalności. Co może obejmować takie ubezpieczenie i co warto wiedzieć na ten temat? O tym poniżej!

Dlaczego warto skorzystać z ubezpieczenia firmowego?

Prowadzenie działalności gospodarczej, to mimo ogromnej wiedzy i doświadczenia, zawsze ryzyko. Nieprzewidziane zdarzenia czy wypadki mogą pogrzebać ciężką, wieloletnią pracę. Odpowiednio dobrana polisa pozwoli zabezpieczyć się przed wieloma sytuacjami, mogącymi doprowadzić do bankructwa czy zamknięcia firmy. Ryzyko prowadzenia działalności dotyczy właściwie każdej branży. Zepsute urządzenie może uniemożliwić nam obsługę klientów w salonie kosmetycznym, awaria samochodu – niezbędne podróże służbowe, a wypadek na budowie – może skończyć się przestojem i niebezpieczeństwem dla pracowników. Na szczęście istnieje pula polis ubezpieczeniowych, które w dużym stopniu mogą nas uchronić przed stresem i stratami finansowymi.

Ubezpieczenie OC działalności

OC działalności jest rodzajem ubezpieczenia, które w niektórych firmach jest obowiązkowe. Powinny je wykupić firmy, których działalność opiera się na prowadzeniu biura rachunkowego, detektywistycznego, ubezpieczeniowego czy kancelarii prawnej. Niezbędne będzie również dla inżynierów budownictwa czy rzeczników patentowych. Poza obowiązkiem dla wyżej wymienionych branż, OC działalności może być przydatne każdej firmie. Stanowi ono bowiem ochronę w momencie, gdy wyrządzimy szkodę osobie trzeciej, co może zdarzyć się w wielu firmach, niezależnie o branży i profilu działalności. Rodzajem takiego ubezpieczenia powinny się szczególnie zainteresować niewielkie firmy. Gdy nastąpi konieczność odszkodowania, firma może tego nie przetrwać, gdyż koszty ją przerosną. Dlatego każda firma, niezależnie od wielkości, powinna zainwestować w ubezpieczenie OC.

Inne rodzaje ubezpieczeń dla firm

Poza podstawowym ubezpieczeniem OC, każde przedsiębiorstwo może skorzystać z szeregu produktów ubezpieczeniowych. Polisę taką warto wybrać pod kątem swojej działalności i indywidualnej oceny ryzyka. Najczęściej ubezpieczeniu firmowemu podlegają nieruchomości i budowle, maszyny i urządzenia, wartości pieniężne, wyposażenie, pracownicy, pojazdy firmowe i flota czy podróże. Dużą ofertę ubezpieczeń w przyjaznych cenach oferuje chociażby Koronowskie Centrum Finansowo-Ubezpieczeniowe. Ponieważ na rynku funkcjonuje ogrom firm z różnych branż, przedmioty ubezpieczeń nieustannie się rozszerzają. W momencie, gdy zdecydujemy się na dane ubezpieczenie, warto dopytać doradcę o możliwe rozwiązania. Im szerszy zakres ubezpieczenia, tym większa ochrona – a co za tym idzie, spokojniejszy sen.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.