Artykuł sponsorowany

Jakie korzyści można odnieść z optymalnego planowania regionów sprzedaży

Jakie korzyści można odnieść z optymalnego planowania regionów sprzedaży
Sukces firmy zależy nie tylko od zaangażowania pracowników i talentu kadry zarządzającej, ale także od dobrego zaplanowania regionów sprzedaży – zarówno pod kątem potencjału rynku, jak i zarządzania geografią dostaw. Optymalizacja regionów sprzedaży zwiększa zyski firmy i ułatwia realizację planu sprzedażowego.

Jak można zoptymalizować regiony sprzedaży?

Region sprzedaży obejmuje zarówno klientów, pracowników firmy (przedstawicieli handlowych, dostawców itd.), jak i łańcuch dostaw i lokalne magazyny. Jego optymalizacja jest niezbędna do realizacji ambitnej strategii sprzedaży, która będzie nastawiona nie tylko na utrzymanie aktualnego poziomu sprzedaży, ale przede wszystkim na jej wzrost. Elementami optymalnego planowania regionów sprzedaży są m.in.: optymalizacja geografii dostaw, tworzenie obszarów działania dla pracowników i ustalenie lokalizacji magazynów.

Optymalizacja geografii dostaw

Jest to proces polegający na wyznaczaniu granic obszarów działania pojazdów dystrybucyjnych. Celem tego działania jest realizowanie zadań transportowych jak najniższym kosztem. Aby zmniejszyć koszt dostawy towaru do klienta, uwzględnia się m.in.: wielkość strumieni towarowych, częstotliwość dostaw, a także odległość każdego kontrahenta w obszarze od magazynu albo cross-doku. Wykonanie poprawnej analizy geografii dostaw pozwala na optymalizację lokalizacji punktów magazynowych, a w efekcie minimalizację kosztów dojazdu.

Tworzenie obszarów działania dla pracowników

Podczas planowania działania w regionach sprzedaży, istotne jest również wyznaczenie obszarów działania dla poszczególnych pracowników w regionie (handlowców i dostawców). Każdy pracownik powinien mieć zrównoważone obciążenie i możliwie jak najlepszy dojazd do obsługiwanych klientów. Optymalne planowanie strategiczne regionów sprzedaży wymaga precyzyjnej analizy danych, dlatego stosuje się do tego wyspecjalizowane programy informatyczne wyposażone w algorytmy analizujące dane dotyczące statystyk sprzedaży w regionie, danych o regionie i danych dotyczących klientów. Przykładem takiego nowoczesnego narzędzia jest system – SkyLogic Strategy.
- System SkyLogic Strategy to automatyczny system analizy przestrzennych systemów transportowo-magazynowych i wspomagania decyzji strategicznych dla dużych firm. Uwzględnia równocześnie wiele alternatywnych scenariuszy obsługi tego samego regionu sprzedaży, wspierając jednocześnie zarządzanie zadaniami grup pracowników: handlowców, vansellerów czy serwisantów. Zastosowanie systemu pozwala zoptymalizować działanie regionu sprzedaży i zmniejszyć koszty obsługi wszystkich obszarów i każdego klienta – wyjaśnia pracownik firmy Benson Consultants, producenta systemu SkyLogic.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.