Artykuł sponsorowany

Jakie są rodzaje rekstrukturyzacji operacyjnej?

Jakie są rodzaje rekstrukturyzacji operacyjnej?

Restrukturyzacja nie zawsze oznacza to samo. W zależności od sytuacji, w jej zakres może wchodzić szereg działań, których celem będzie poprawa kondycji danego przedsiębiorstwa. Jedną z jej odmian jest restrukturyzacja operacyjna. Czym się ona charakteryzuje i jakie jej rodzaje można wyróżnić? Czytaj dalej, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat.

Typy restrukturyzacji operacyjnej

Restrukturyzację operacyjną można podzielić na dwa sposoby. Pierwszy z nich zakłada wyróżnienie restrukturyzacji skokowej i stopniowej. Taktyka skokowa polega na przeprowadzeniu jednej transakcji, której zadaniem jest spowodowanie określonych zmian w firmie. Drugi z wymienionych typów to z kolei dłuższy i bardziej złożony proces. Zakłada on podejmowanie wielu mniejszych działań w celu ostatecznej restrukturyzacji operacyjnej. Warszawa to przykład miasta, gdzie działają specjaliści udzielający pomocy w tym obszarze. Ten rodzaj restrukturyzacji składa się również z mniej obszernych etapów. Zalicza się do nich restrukturyzację produktową, marketingową i zasobów. Pierwszy rodzaj skupia się na modyfikacji oferowanych wyrobów i zmniejszenie kosztów ich produkcji. Drugi typ dotyczy przede wszystkim wyznaczenia optymalnych cen. Restrukturyzacja zasobów to z kolei zarządzanie zasobami ludzkimi oraz próby zwiększenia wydajności majątkowej. Konkretny zakres działań jest zależny od sytuacji danej firmy, dlatego tak ważna jest rzetelna analiza jej kondycji.

Cele restrukturyzacji operacyjnej

Przedsiębiorcy mogą się zastanawiać, kiedy warto podjąć się restrukturyzacji operacyjnej. Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto dowiedzieć się więcej na temat głównych celów działań tego typu. Zadaniem restrukturyzacji operacyjnej jest przede wszystkim poprawa kondycji firmy. Rodzaj ten skupia się też na ochronie przed przejęciem przez konkurencję. Podejmując działania, można doprowadzić do przebudowy struktury przedsiębiorstwa czy do efektywniejszego zarządzania zasobami ludzkimi. Aby zadbać o skuteczną restrukturyzację, warto skorzystać z pomocy specjalistów, takich jak Kancelaria Prawno-Ekonomiczna w Warszawie. Doświadczeni doradcy zapoznają się dokładnie z potrzebami firmy i zaplanują działania naprawcze, bazując na sytuacji konkretnego przedsiębiorstwa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.