Jakie usługi wchodzą w zakres konfekcjonowania kosmetyków?
Produkcja kosmetyków to złożony i pracochłonny proces. Wymaga starannych przygotowań receptury, testów laboratoryjnych, a także wyboru odpowiednich opakowań czy zaprojektowania naklejek z nazwą i opisem produktu. Osoby, które chcą wypuścić kosmetyki pod własną marką, decydują się więc nie tylko na współprace z firmami produkcyjnymi, ale również konfekcyjnymi. Jakie usługi wchodzą w zakres konfekcjonowania kosmetyków?
Czym jest konfekcjonowanie kosmetyków?
Konfekcjonowanie kosmetyków można określić procesem przygotowania ich do sprzedaży. Obejmuje między innymi pakowanie, znaczenie odpowiednimi naklejkami czy etykietami, przygotowanie do transportu czy magazynowanie. Firmy zajmujące się konfekcjonowaniem dbają więc w praktyce o rozpoznawalność danego produktu, estetyczne opakowanie i zabezpieczenie, czy to w magazynie, czy na potrzeby transportu.
Korzystanie z usług konfekcjonowania kosmetyków stało się w ostatnim czasie bardzo popularne. Szczególnie poszukiwane są te firmy, które oferują kompleksową obsługę – od stworzenia receptury kosmetyku, przez badania laboratoryjne, aż po konfekcję. Dzięki temu klienci mogą stworzyć swój produkt od początku do końca w jednym miejscu. Jedną z firm, która ma tak bogaty zakres usług, jest WATS.
Z jakich usług można skorzystać w ramach konfekcjonowania kosmetyków?
Konfekcjonowanie kosmetyków to przede wszystkim ich pakowanie. Jednym z popularnych ostatnio typów opakowań są aerozole. Sprawdzają się one na przykład w przypadku różnego rodzaju sprayów zapachowych, do stylizacji włosów czy manicure. Cenione są przede wszystkim za możliwość łatwego, równomiernego rozprowadzenia produktu i higieniczną aplikację. Stworzony przez nas produkt może więc zostać zapakowany w puszki.
Co ważne, większość firm zajmujących się konfekcjonowaniem daje klientom możliwość personalizacji opakowania. Oznacza to, że nie muszą oni jedynie wybierać spośród dostępnych wzorów. Mogą też zaprojektować własne opakowanie, idealnie dopasowane do ich potrzeb i planu marketingowego.
W zakres konfekcjonowania produktów wchodzi także naklejanie etykiet. Są to przede wszystkim naklejki z logo marki, nazwą produktu, opisem i instrukcją użytkowania. Można jednak pokusić się również o różnego rodzaju sezonowe plakietki, na przykład typowo ozdobne czy związane z organizowaną akcją promocyjną.
Konfekcjonowanie obejmuje też pakowanie już gotowych produktów. Najczęściej kosmetyki są umieszczane na kartonowych podstawkach i owijane specjalną folią. Dzięki temu można je łatwo segregować oraz bezpiecznie magazynować i transportować.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana