Artykuł sponsorowany

Kiedy warto się zdecydować na zmianę biura rachunkowego?

Kiedy warto się zdecydować na zmianę biura rachunkowego?
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z wieloma dodatkowymi obowiązkami, o których nie musielibyśmy myśleć na etacie. Własna działalność jest jednak zawsze kusząca - liczymy na to, że uda nam się zarobić znacznie więcej, niż pracując dla innej firmy. Do tych obowiązków należy między innymi rozliczanie się z różnymi urzędami i organami podatkowymi. Zwykle angażujemy do tego biuro rachunkowe. Czym powinno się charakteryzować dobre biuro rachunkowe i kiedy należy rozważyć zmianę biura na inne?

Kryteria wyboru

Wybierając towary i usługi, kierujemy się różnymi kryteriami. Kiedy kupujemy nowy samochód, interesuje nas przede wszystkim jego wygląd, parametry, a dalej cena. Kiedy wybieramy dla siebie ubrania, czasem w pierwszej kolejności interesuje nas wygląd, a czasem cena. A kiedy wybieramy firmę, która ma wykonywać dla nas jakieś usługi, interesuje nas cena i opinie, jakie krążą o firmie. Biuro rachunkowe to szczególnie ważny partner do interesów. Interesuje nas niezawodność i bliska lokalizacja, by przekazywać dokumenty w obydwie strony. Zależy nam na tym, by biuro miało doświadczenie rynkowe i kompleksowe usługi w swojej ofercie. Jeżeli ma niepełną ofertę, zdecydowanie nie powinniśmy z niego korzystać. Będzie się to wiązało z dodatkowymi obowiązkami dla nas lub z koniecznością zatrudnienia dodatkowo innej firmy . Dobre biuro rachunkowe już na początku przedstawi nam zestawienie usług, jakie proponuje oraz opowie nam, jak będzie wyglądała współpraca. Co więcej, początkującemu przedsiębiorcy pomoże w zrozumieniu wszystkich obowiązków związanych z finansami, które będą na nim ciążyć.

Deregulacja zawodu księgowego

Doświadczenie biura rachunkowego, z jakiego decydujemy się skorzystać, jest szczególnie ważnym kryterium, odkąd w 2014 roku nastąpiła nowelizacja przepisów i deregulacja zawodu księgowego. Odkąd nowe przepisy weszły w życie, na prowadzenie biura rachunkowego może się zdecydować każdy, kto posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Księgi rachunkowe może prowadzić każdy, kto ma pełną zdolność do czynności prawnych i nie był karany za przestępstwa związane z księgowością, podatkami i przestępstwa gospodarcze. Przed deregulacją zawodu księgowego osoba, która chciała ubiegać się o certyfikat księgowy, musiała spełnić szereg warunków, które potwierdzały jej wiedzę i doświadczenie – mówi nam przedstawiciel Biura Rachunkowego Sigma z Warszawy.
Jeśli współpraca z biurem nie układa nam się najlepiej, być może wybraliśmy firmę prowadzoną przez osobę, która dopiero zaczyna swoją przygodę z księgowością – przyczyn może być wiele, jednak nie należy tego lekceważyć. Lepiej rozważyć zmianę biura rachunkowego na zespół doświadczonych fachowców.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.