Kiedy warto skorzystać z outsourcingu kadrowo-płacowego?
Obsługa kadrowo-płacowa to grupa odpowiedzialnych i niezbędnych w firmie zadań, które nie zawsze wykonywane są wewnątrz organizacji. Wiele firm coraz częściej świadomie decyduje się na powierzenie tych obowiązków podmiotom zewnętrznym. Z tego powodu outsourcing kadrowo-płacowy cieszy się dziś sporą popularnością. Co warto wiedzieć na temat takiej usługi? I kiedy się na nią decydować?
Czym dokładnie jest outsourcing kadrowo-płacowy?
Outsourcing kadrowo-płacowy to, innymi słowy, przekazanie funkcji kadrowych do realizacji przez wybraną firmę zewnętrzną. To, co w wielu przypadkach odbywałoby się wewnątrz przedsiębiorstwa – w dziale HR, zlecane jest innym podmiotom.
Do zadań firmy kadrowo-płacowej, takiej jak biuro księgowe Duet M&K, należy między innymi:
- naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń dla kadry,
- rozliczanie czasu pracy,
- kontrolowanie urlopów.
Wszystkie te zadania bywają wymagające i czasochłonne z punktu widzenia przedsiębiorstwa i wymagają prowadzenia i utrzymywania stanowisk kadrowo-płacowych. Outsourcing jest pod tym względem bardziej dogodnym rozwiązaniem.
Zalety outsourcingu kadrowo-płacowego
Do plusów zlecania czynności kadrowo-płacowych na zewnątrz na pewno zalicza się obniżenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Z punktu widzenia wydatków dużo bardziej opłaca się płacić specjalistom za wykonywanie przez miesiąc określonych zadań niż tworzenie całego działu. W praktyce bowiem nie zawsze obowiązków jest na tyle dużo, by tworzyć po kilka etatów i udostępniać przestrzeń biurową specjalnie na te cele.
Kolejna rzecz to specjalizacja. Outsourcing kadrowo-płacowy to usługa, którą oferują fachowcy w swojej branży. Dysponują oni odpowiednią wiedzą i kompetencjami i są na bieżąco z najnowszymi zapisami w Prawie Pracy.
Ponadto profesjonalna obsługa kadrowo-płacowa to znaczne przyspieszenie wielu procesów wpływających na wydajność firmy.
W jakich sytuacjach warto korzystać z takiego rozwiązania?
Z outsourcingu tego typu mogą korzystać zarówno małe, jak i duże firmy. Mniejsze przedsiębiorstwa nie muszą dzięki temu inwestować w rozwój samodzielnego, często kosztownego działu. Natomiast większe podmioty nie muszą martwić się o porządek w skomplikowanej dokumentacji i o stałe aktualizowanie wiedzy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana