Artykuł sponsorowany

Kiedy warto zdecydować się na rebranding marki i jak tego dokonać?

Kiedy warto zdecydować się na rebranding marki i jak tego dokonać?

Kiedy zauważysz, że Twoja firma może być „chora” warto spróbować różnych metod jej uleczenia. Jedną z nich jest rebranding – proces zmiany postrzegania marki lub niektórych jej elementów. Dobrze przemyślane i zaplanowane zmiany własnej marki pozwolą uzyskać zadowalające efekty w postaci zwiększonego uznania potencjalnych klientów wobec reklamującej się firmy, a tym samym liczniejszej grupy konsumentów, która skorzysta z oferty przedsiębiorstwa.

„Przedsiębiorstwo, które nie rośnie, jest chore. Jak zbadać, czy Twoja firma się rozwija? Weź dowolny wskaźnik wielkości firmy (liczba klientów, przychody, liczba zleceń) i porównaj je rok do roku, kwartał do kwartału. Nawet jeśli zarabiasz pieniądze, ale Twoja firma nie rośnie – jest chora”. P. Tkaczyk

Rebranding marki – czym jest i kiedy do niego dochodzi?

Rebranding marki to jedna z usług oferowanych przez agencje reklamowe, takie jak na przykład agencja Polska Grupa Reklamowa, które pomagają przedsiębiorcom w aktywnym promowaniu swojej marki. W celu wyjaśnienia, czym jest rebranding marki, na sam początek należy wyjaśnić znaczenie brandingu – to pozwoli poprawnie definiować pierwsze z danych pojęć, które coraz częściej pojawia się rozmaitych artykułach branżowych, a także w codziennych rozmowach na temat marketingu.

Branding oznacza proces kreowania wizerunku danej marki. Jego celem jest pokazanie potencjalnym klientom, jak funkcjonuje wybrane przedsiębiorstwo (oczywiście w stosunkowo ogólnym ujęciu), a właściwie – jakie wartości są przez nie wyznawane, jaka jest polityka pracy tej organizacji oraz co jest jej czołowym celem, a co należy do dążeń pobocznych. Naturalnie branding może przyjmować różną formę i w związku z tym nie zawsze polega dokładnie na tym samym, natomiast jego cel jest zawsze identyczny – zbudowanie jak najlepszego wizerunku wybranej marki.

Wbrew obiegowej opinii na temat rebrandingu, z którą na co dzień spotykają się agencje od rebrandingu marki, pojęcie to nie stanowi wcale przeciwieństwa brandingu. Rebranding jest poniekąd dopełnieniem brandingu, chociaż wszystko zależy od specyfiki zaplanowanego procesu budowania wybranej marki. Rebranding przeprowadzany jest także po to, by stworzyć odpowiedni wizerunek marki, natomiast jego realizowanie podyktowane jest koniecznością poprawienia tego wizerunku, a nie budowania go od nowa. Rebranding polega więc na zmianie jednego lub kilku elementów, które stanowią istotne części składowe wizerunku danej marki. To, jakie działania zostaną podjęte, zależy przede wszystkim od kondycji, w jakiej jest wybrane przedsiębiorstwo, tj. – jak dużych zmian należy dokonać.

Zdecydowanie się na przeprowadzenie rebrandingu może wynikać między innymi z takich okoliczności jak:

  • marka jest kojarzona w negatywny sposób,
  • firma rozszerza swoją działalność na inne rynki,
  • marka jest przejmowana przez inny podmiot lub łączy się z inną marką,
  • marka negatywnie wpływa na biznes na innych rynkach,
  • firma ma niepoprawnie prowadzony marketing.

Jak przeprowadzić rebranding marki?

Rebranding marki stanowi usługę agencji reklamowych, które specjalizują się w budowaniu wizerunku przedsiębiorstw. Profesjonaliści dokonują potrzebnych analiz wybranego przypadku i na tej podstawie doskonale wiedzą, jakie działania posłużą wybranej marce, a jakie mogą jej zaszkodzić. Dlatego właśnie rebranding powinien być realizowany wyłącznie przez specjalistów w swojej branży. Wizerunek marki jest niezwykle istotny, jeśli chce się pozyskiwać jak największe przychody z prowadzonej przez siebie działalności.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.