Artykuł sponsorowany

Korzyści wynikające z ubezpieczenia własnego biznesu

Korzyści wynikające z ubezpieczenia własnego biznesu
Istnieje wiele rodzajów ubezpieczeń przeznaczonych właśnie dla działalności gospodarczej. Najpopularniejsze z nich, czyli polisy OC w niektórych przypadkach są obowiązkowe. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej jest wymagane np. od przedsiębiorców z branży finansowej czy kancelarii prawnych. Czy i kiedy z takiego zabezpieczenia powinny korzystać z firmy, na których nie ciąży taki obowiązek?

Polisa OC jako warunek działalności

W przypadku przedsiębiorstw, których działalność wiąże się z bardzo dużą odpowiedzialnością, posiadanie polisy OC jest wymogiem koniecznym do uzyskania i utrzymania licencji na świadczenie usług. Obowiązkowe ubezpieczenie dotyczy m.in. biur rachunkowych, ubezpieczycieli, linii lotniczych, biur wycieczkowych, kancelarii prawnych oraz doradców podatkowych.
Posiadanie aktualnej polisy OC w takim przypadku jest z jednej strony obowiązkiem, którego spełnienie jest warunkiem prowadzenia działalności, z drugiej zaś gwarantem, że nawet w sytuacji przypadkowego spowodowania bardzo dużej szkody, firma nie poniesie strat grożących bankructwem – zauważa ekspert z firmy UBEZPIECZENIA Artur Jabłoński w Warszawie.

Dobrowolne ubezpieczenie biznesu

Ryzyko wyrządzenia szkody osobom trzecim istnieje zawsze, bez względu na wielkość przedsiębiorstwa czy charakter prowadzonej działalności. Kiedy spełnienie roszczeń osoby poszkodowanej przekracza możliwości finansowe firmy, właściciel działalności może w kilka chwil stracić zasoby, na które pracował przez wiele lat. Niewątpliwie największą zaletą ubezpieczenia OC działalności gospodarczej jest możliwość uniknięcia takiej finansowej katastrofy.

Dodatkowe ubezpieczenia dla firmy

Wykupienie polisy OC działalności gospodarczej opłaca się bez względu na rodzaj prowadzonego przedsiębiorstwa, jednak w niektórych branżach i sytuacjach dobrym pomysłem jest jest posiadanie dodatkowych ubezpieczeń. Dodatkowe ubezpieczenie jest tym bardziej wskazane, im większą wartość posiada majątek firmy. Ubezpieczenie mienia firmy trzeba wziąć pod uwagę w przypadku, gdy funkcjonowanie przedsiębiorstwa opiera się o wykorzystanie specjalistycznych maszyn i narzędzi. W przypadku firm transportowych nieodzowne jest posiadanie aktualnego ubezpieczenia floty pojazdów czy ubezpieczenia transportowego Cargo. Korzystając z ubezpieczenia samochodu z pakietem Assistance, można liczyć na szybką pomoc o dowolnej porze dnia i nocy, również za granicą. W firmach, które przypisują duże znaczenie dobrym warunkom pracy swoich kadr, wskazane jest wykupienie dodatkowych ubezpieczeń pracowniczych. Takie polisy, wykraczające poza standardowe pakiety ZUS, są bardzo ważnym elementem przyciągającym pracowników i przywiązującym ich do przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji korzyścią dla pracodawcy jest większe  zaangażowanie i lojalność pracowników, co przekłada się na ich wydajność.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.