Kserokopiarka kolorowa czy czarno-biała? Którą wybrać?

Kserokopiarka to niezbędny element wyposażenia każdego biura, bez względu na profil prowadzonej działalności. Faktury dla klientów, urzędowa korespondencja… mimo postępującej cyfryzacji, wciąż nie da się wyeliminować konieczności posługiwania się rozmaitymi dokumentami w tradycyjnej, papierowej formie. Przed podjęciem decyzji o zakupie lub dzierżawie kopiarki zastanów się, jakiego urządzenia potrzebujesz.
Gdzie sprawdzi się kopiarka monochromatyczna?
Kserokopiarka monochromatyczna pozwala na tworzenie wydruków wyłącznie w odcieniach czerni, dlatego nazywana jest też po prostu kopiarką czarno-białą. Ograniczone możliwości wydruku są niewątpliwie wadą, ale wybór takiego urządzenia niesie ze sobą też pewne korzyści. Kopiarki monochromatyczne są po prostu oszczędne, zarówno na etapie inwestycji, jak i w eksploatacji. Użytkownicy nie muszą kontrolować ilości tonerów poszczególnych kolorów, raz na jakiś czas wystarczy uzupełnić czarny wkład. Wybór czarno-białej drukarki jest więc tańszy, a w wielu przypadkach zupełnie wystarczający.
Jeżeli klient mówi, że kopiarka ma obsługiwać wyłącznie faktury, pisma urzędowe, a od czasu do czasu drukować dokumenty na własny użytek pracowników, zwykle polecamy urządzenia monochromatyczne, które są bardzo tanie w utrzymaniu. Warto zaznaczyć, że wielofunkcyjne urządzenia Konica Minolta Bizhub z naszej oferty, nawet te czarno-białe, dają możliwość skanowania w kolorze – mówi ekspert z firmy Adlers Serwis.
Kiedy wybrać kolorową kserokopiarkę?
Czarno-biały druk nie zawsze wystarczy. Duże przedsiębiorstwa, które kładą nacisk na działania PR-owe, nawet na fakturach umieszczają swoje (zwykle barwne) logo. Do tworzenia takich wydruków potrzebne są już kolorowe tonery. Możliwość drukowania w kolorze jest nieoceniona w sytuacji, gdy w dokumentach pojawiają się wykresy – drukowane w odcieniach szarości są po prostu nieczytelne. Jeśli więc w firmie często przygotowywane są rozmaite analizy, porównania itp., warto zainwestować w kolorową kopiarkę.
Kolorowa kserokopiarka jest niezbędna w firmach z branży kreatywnej. Bez względu na to, czy chodzi o projektowanie zieleni, aranżację wnętrz, czy o reklamę, każdy nowy projekt będzie kilkukrotnie poprawiany, drukowany, omawiany i znowu drukowany przed osiągnięciem ostatecznego kształtu. Zakup lub dzierżawa kolorowej kopiarki opłaca się też w przedsiębiorstwach, które często posługują się drukowanymi materiałami marketingowymi. Samodzielny druk plakatów, broszur, katalogów lub folderów – zwłaszcza w niedużych nakładach – okazuje się dużo tańszy niż realizacja zlecenia w zakładzie poligraficznym.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Katarzyna Selin Kancelaria doradcy podatkowego
Doradztwo podatkowe woj. pomorskie81-364 Gdynia, 10 Lutego 21 lok. 4D
-
Computer Support Center Przemysław Nocoń
Outsourcing woj. śląskie41-400 Mysłowice, Wielka Skotnica 26 lok. 75
-
Bilans-Plus Kancelaria doradztwa podatkowego
Doradztwo podatkowe woj. zachodniopomorskie71-047 Szczecin, Hrubieszowska 48