Logo firmy skutecznym sposobem promocji marki

Dlaczego logo ma moc?
Według wielokrotnie powtarzanych na świecie badań, ludzki mózg rozpoznaje obrazy o wiele szybciej niż tekst, a do tego dużo bardziej się z nimi wiąże. Jeśli logo jest zaprojektowane starannie, z uwagą, w sposób przemyślany, klient już po pierwszym kontakcie wzrokowym z naszą ulotką, bannerem, czy innym elementem reklamy, rozpozna, jaką jesteśmy firmą. Przykład? Logo dla sklepu rybnego. Jeśli będzie zaprojektowane właściwie, klient już po samym logo rozpozna, że w sklepie kupi jadalne ryby. Jeśli jednak klient zobaczy tylko symbol kolorowej ryby, może pomyśleć, że ma do czynienia ze sklepem zoologicznym, akwarystycznym, czy religijnym stowarzyszeniem.Klient bardzo często nieświadomie opiera swoje wyobrażenie o naszej firmie na podstawie logo z ulotki, wizytówki, reklamy z telewizji - mówi nam przedstawiciel pracowni reklamy wizualnej K.O.T. z Wrocławia.Logo jest szczególnie istotne dla firm, z których usług nie korzysta się na co dzień. Trudno wyobrazić sobie, że idziemy po ziemniaki na drugi koniec miasta, bo tam jest sklep z warzywami, który ma ładniejsze logo, niż ten nieopodal nas. A już po nowe buty, nowy telefon, nową polisę, czy prezent dla bliskiej nam osoby – owszem.
Inwestycja w logo
Właścicielom firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność, inwestycja w logo może się wydawać niepotrzebnym wydatkiem, zależy im na redukcji kosztów startu do minimum. Na projekcie logo nie warto oszczędzać, ponieważ powinno ono stanowić jedność z naszą marką. Chcemy, aby klient, wspominając naszą firmę, miał przed oczami jej nazwę i skojarzone z nią logo. Powinno być ono zaprojektowane w taki sposób, by dobrze prezentowało się na powierzchniach o różnym formacie, od wizytówki po billboard. Logo to odzwierciedlenie wizerunku naszej firmy. Powinno znaleźć się na wspomnianych wizytówkach, materiałach reklamowych, ulotkach, fakturach, na naszej witrynie internetowej i profilach na portalach społecznościowych. Charakter naszego logo powinien oddawać specyfikę branży, w której działamy. Firmie marketingowej na przykład będzie zależało na logo śmiałym, odwzorowującym pewność siebie, a firmie ubezpieczeniowej na logo odzwierciedlającym solidarność i opiekę. Warto zainwestować w elementy reklamy wizualnej, ponieważ jest to inwestycja bez wątpienia dobra dla naszego wizerunku. Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Krzysztof Czerkas Doradztwo, Szkolenia, Ekspertyzy
Doradztwo finansowe woj. mazowieckie01-483 Warszawa, Pitagorasa 30
-
Optimum Kancelaria Podatkowa Tomasz Kutniewski
Doradztwo podatkowe woj. pomorskie83-330 Żukowo, Dworcowa 21
-
Jerzy Marian Lipa Doradca podatkowy
Doradztwo podatkowe woj. łódzkie95-070 Aleksandrów Łódzki, Piotrkowska 29/31 lok. 16