Artykuł sponsorowany

Na czym polegają usługi cross-docking?

Na czym polegają usługi cross-docking?

Każdy, kto prowadzi firmę handlową, wie, jakim problemem jest sprawnie działająca logistyka. Bardzo istotne jest jej prawidłowe rozplanowanie. Logistyczne łańcuchy czasem są bardzo długie, dlatego pominięcie chociaż jednego ogniwa może dać wymierne korzyści. Obniżenie kosztów logistycznych jest jak najbardziej możliwe. Wystarczy zastosować cross-docking. Co to za usługa i na czym polega?

Czym jest cross-docking?

Cross-docking, nazywany przeładunkiem kompletacyjnym, jest szczególną metodą dystrybucji towarów. Polega ona na przepakowaniu i kompletowaniu zamówień, zaraz po pojawieniu się ich w magazynie. Cross-docking praktycznie niweluje czas składowania. Towar, gdy nadejdzie, zostaje przepakowany w strefie rampowej lub w miejscu, jakim jest magazyn przeładunkowy, i wysyłany bezpośrednio do odbiorcy.

Usługa cross-dockingu może dotyczyć zarówno palet z jednorodnym towarem, jak i odmiennego asortymentu kierowanego do różnych sklepów. Firmy, takie jak OPERIS, które oferują ten sposób obrotu towarami, muszą dysponować odpowiednią powierzchnią magazynową i stosowną obsadą, która sprawnie i szybko dokona dystrybucji.

Jakie są zalety cross-dockingu?

Główną zaletą tego sposobu dystrybucji jest znaczne skrócenie drogi towaru między producentem lub dystrybutorem a klientem. Ponadto zmniejsza się liczba magazynów, a te, które pozostają, mają mniejszą powierzchnię. Przede wszystkim jednak maleją koszty logistyki, związane ze składowaniem i ochroną towarów czy też tworzeniem zapasów. Usługa cross-dockingu dodatkowo usprawnia dostawy i optymalizuje trasy przewozu. Tym samym minimalizuje się przypadki przestojów podczas transportu.

Zarówno przyśpieszenie dystrybucji, jak i oszczędności w przypadku mniejszej liczby magazynów bezpośrednio przekładają się na ekonomiczne efekty przedsiębiorstwa, które dodatkowo jawi się klientom jako firma działająca szybko i sprawnie.

Jakie mogą być trudności ze stosowaniem usługi cross-dockingu?

Cross-docking wymaga umiejętnej synchronizacji pracy dużej liczby dostawców. Jeżeli popełni się jakiś błąd, może to skutkować chaosem. Gdy kontrola nad przepływem towarów zostanie utracona, może nastąpić sytuacja, kiedy to pewnych towarów będzie zbyt dużo.

Komu polecany jest cross-docking?

Usługa cross-dockingu szczególnie polecana jest detalistom, gdzie obraca się małymi ilościami towarów, oraz w sytuacjach, gdzie jeden odbiorca zamawia dużą liczbę odmiennych produktów. Przede wszystkim jest idealna do obniżania kosztów prowadzenia sklepu internetowego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.