Artykuł sponsorowany

O czym warto pamiętać organizując szkolenie?

O czym warto pamiętać organizując szkolenie?

Szkolenia pracowników pozwalają nie tylko podnieść ich kwalifikacje, ale także zgrać zespół i wypracować skuteczne metody współpracy oraz zarządzania. Doradzamy, jak przygotować szkolenie, które nie będzie tylko kolejnym wyjazdem integracyjnym, ale też kuźnią wiedzy pozwalającą opanować pracownikom nowe, praktyczne umiejętności.

Jeśli szkolenie ma być wartościowe, nie wystarczy wynająć dobrych mówców motywacyjnych i stłoczyć pracowników w ciasnej salce. Nie zapominajmy, że celem dobrego szkolenia jest nauka, a do tego potrzebne są odpowiednie warunki. Dlatego pierwszą decyzją, jaką musi podjąć organizator, jest dostosowanie rodzaju szkolenia do celu, jaki chcemy osiągnąć. Musimy wybrać nie tylko cykl szkolenia (wieczorowe, weekendowe, jednodniowe, kilkudniowe itd.), ale także jego formę. Do dyspozycji mamy m.in.:

  • kursy – gdzie prowadzący przekazuje wiedzę uczestnikom, których liczba nie przekracza 20 osób,

  • seminaria – uczestnicy dzielą się tu informacjami, a prowadzący jest bardziej organizatorem; uczestników jest też większa liczba, ok. 30- 40 osób,

  • warsztaty – organizowane są dla małych grup (do 16 osób), w ich trakcie uczestnicy pod okiem prowadzącego opracowują przygotowany temat,

  • konferencje, czyli spotkania ze specjalistami, którzy dzielą się doświadczeniem i wiedzą biznesową.

Jak wybrać dobre miejsce na szkolenie?

Drugą ważną decyzją jest wybranie miejsca szkolenia. Możliwości jest naprawdę wiele – od wynajmu samej sali, poprzez organizację szkolenia we własnej siedzibie, aż po profesjonalne szkolenie w wynajętym hotelu albo centrum konferencyjnym. Ostatnia możliwość jest szczególnie atrakcyjna, ponieważ szkolenia poza firmą pozwalają na zorganizowanie zajęć połączonych z wyjazdem integracyjnym. Co więcej, wybierając na miejsce szkolenia hotel z odpowiednim zapleczem, mamy dostęp nie tylko do pomieszczeń konferencyjnych i sprzętu, ale także restauracji i miejsc noclegowych dla uczestników. Jak dodaje pracownik Hotelu Orle:

Na szkoleniach organizowanych w hotelach uczestnicy mogą liczyć na kompleksową obsługę ze strony personelu. Możemy przy recepcji rozdawać identyfikatory, informować o planowanym przebiegi szkolenia i na bieżąco rozwiązywać wszelkie problemy gości.

Nie zapomnij o atrakcjach i posiłkach

Zmęczony i znudzony mózg fatalnie pracuje. Dlatego ważne jest nie tylko, jacy prestiżowi goście zaszczycą nas swoimi mowami. Liczy się przede wszystkim dobry, zrównoważony plan szkolenia. Taki, aby jego uczestnicy mieli zapewnione pełnowartościowe posiłki oraz dostęp do bufetu, gdzie mogą w każdej chwili uzupełnić braki energii kawą i podnieść poziom cukru pyszną przekąską. Kolejną ważną rzeczą są atrakcje. Dlaczego atrakcje? Bo nudne panele teoretyczne rzadko pozwalają nam czegokolwiek się nauczyć. Dlatego, zamiast lekcji jak ze szkoły, postawmy na warsztaty, zajęcia praktyczne i jeśli to możliwe – gry zespołowe albo terenowe. Ta forma zajęć znacznie zwiększy poziom zaangażowania, a co za tym idzie sprawi, że uczestnicy więcej się nauczą i zapamiętają.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.