Artykuł sponsorowany

Po co komu spółka z o.o.?

Po co komu spółka z o.o.?

Spółka z o.o. jest spółką kapitałową z ograniczoną odpowiedzialnością wspólników. Swoją działalność na rynku rozpoczyna w momencie zawarcia umowy, a osobowość prawną zyskuje wraz z wpisem do KRS. Kiedy założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest korzystne, a kiedy wręcz przeciwnie? Kto powinien wziąć pod uwagę działalność tego rodzaju i dlaczego?

Kiedy warto założyć sp. z o.o.?

W niektórych sytuacjach założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością okazuje się bardzo korzystne. Na przykład wtedy, gdy dana działalność jest zagrożona dużym ryzykiem finansowym. W razie utraty kapitału, wierzyciele są zaspokajani wyłącznie z majątku spółki. Kiedy będziesz planował zamknąć taką działalność, też nic nie stracisz. Swoje udziały możesz wówczas odsprzedać i wycofać się ze spółki bez żadnych konsekwencji.

Początkujący przedsiębiorcy spółkę z o.o. doceniają za możliwość zoptymalizowania składek ZUS. Wspólnicy i założyciele nie muszą ich bowiem odprowadzać. W pierwszym i drugim roku prowadzenia działalności, kiedy biznes dopiero się rozkręca – takie zwolnienie przynosi naprawdę dużo korzyści. Trzeba jednak wziąć pod uwagę zapis, że zwolnienie z płacenia składek obowiązuje tylko i wyłącznie wtedy, gdy spółkę tworzy więcej niż jedna osoba. Jednoosobowa spółka z o.o. nie kwalifikuje się do takiego zwolnienia. W każdej formie podnosi jednak prestiż przedsiębiorstwa. Wzbudza zaufanie i szacunek zważywszy na kapitał zakładowy.

Dla niektórych pewnym ograniczeniem jest to, że księgowość spółki z o.o. musi mieć pełną formę. Z racji tego, że takie księgi są bardzo drobiazgowe, najkorzystniej zatrudnić do ich prowadzenia profesjonalny podmiot. Samodzielne próby księgowania w ramach spółki mogą okazać się zbyt trudne. Tu potrzebna jest wiedza i doświadczenie.

Proponujemy wszystkim podmiotom gospodarczym rzetelną pomoc w zakresie podatkowo-rachunkowym. Oferujemy swoje usługi zarówno w przypadku pełnej, jak i uproszczonej księgowości. Z pełnym zaangażowaniem współpracujemy z jednoosobowymi firmami, przedsiębiorcami zatrudniającymi pracowników oraz wszystkimi rodzajami spółek –  podkreśla właścicielka Biura Rachunkowego Kuhn.

Kiedy nie warto zakładać spółki z o.o.?

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nie jest najlepszym pomysłem, jeśli firma działa na małą skalę, nie wymaga dużego kapitału startowego, a ryzyko finansowe w trakcie prowadzenia działalności jest znikome. W takiej sytuacji lepiej zrezygnować z tej formy prowadzenia przedsiębiorstwa choćby z racji wspomnianych wyżej obowiązków księgowych. Poza tym działalność w formie spółki wiąże się z szeregiem formalności i procedur. Niezbędna jest rejestracja spółki w KRS, Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych itd. Jeśli wszystko wskazuje na to, iż opłacalność takiego biznesu jest wątpliwa, lepiej zrezygnować.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.