Artykuł sponsorowany

Podsumowanie działań firmy. Ryczałt ewidencjonowany

Podsumowanie działań firmy. Ryczałt ewidencjonowany
Ryczałt ewidencjonowany jest to uproszczona forma opodatkowania prowadzonej działalności gospodarczej, z której mogą korzystać niektórzy podatnicy. Sprawami rachunkowymi jednak zazwyczaj nie zajmują się samodzielnie, ale zlecają je biurom rachunkowym.

Czym wyróżnia się ryczałt ewidencjonowany?

Jak tłumaczy nasz rozmówca z Kancelarii Księgowo-Podatkowej Abacus: ryczałt ewidencjonowany przede wszystkim zwalnia nas z konieczności prowadzenia rozbudowanej księgowości. To jednak nie jedyna jego zaleta, najważniejszą cechą jest bowiem możliwość korzystania z niższych stawek, które są bardziej atrakcyjne dla naszej działalności. Kiedy przychodzi do rozliczenia z Urzędem Skarbowym, bierze się pod uwagę całkowity przychód, a nie faktyczne zarobki, które pozostały nam po odjęciu wszelkich kosztów.

Kto może korzystać z ryczałtu ewidencjonowanego?

Zasadniczym warunkiem, który pozwala na prowadzenie ryczałtu ewidencjonowanego jest oczywiście ściśle określony limit przychodów. Co ważne jednak, nie obowiązuje on działalności, które w tym roku zaczęły funkcjonować na rynku. Podmiotami uprawnionymi mogą być m.in. osoby fizyczne zajmujące się pozarolniczą działalnością gospodarczą, takie, które uzyskują przychody z najmu, a także spółki cywilne oraz jawne osób fizycznych.

Co gwarantują biura rachunkowe oferujące usługi prowadzenia ryczałtu ewidencjonowanego?

Biura rachunkowe, w tym Kancelaria Księgowo-Podatkowa Abacus oferują swoim klientom szereg usług wchodzących w ofertę prowadzenia ryczałtu ewidencjonowanego. Chociaż nie mamy obowiązku prowadzenia rozbudowanej księgowości, to pewne obowiązki zostają.  Jest to przede wszystkim dokonywanie stosownych zapisów w ewidencjach, tworzenie deklaracji podatkowych czy robienie rocznych rozliczeń. Współpraca z profesjonalistami gwarantuje najwyższą jakość usług, dlatego warto korzystać ze sprawdzonych biur podatkowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.