Artykuł sponsorowany

Podział wag sklepowych

Podział wag sklepowych
Wagi szalkowe w sklepach to dziś prawdziwa rzadkość, możemy je spotkać wyłącznie w prywatnych, niewielkich sklepikach, które mają swoją wierną klientelę od lat, choć większość właścicieli takich miejsc sprzedaży też już dawno zamieniło je na wagi elektroniczne. To urządzenia, które są najważniejszym urządzeniem w sklepach obok kas fiskalnych. Właściciele sklepów powinni dobierać je ściśle pod kątem swoich potrzeb. Jakie rodzaje wag sklepowych wyróżniamy?

Wagi etykietujące, kontrolne i kalkulacyjne

Wagi etykietujące są bardzo popularne w branży spożywczej, przede wszystkim w sklepach samoobsługowych. Znajdują się głównie w pobliżu stoisk z owocami, warzywami, orzechami i suszonymi owocami, bakaliami. Klient może wziąć sobie woreczek lub reklamówkę, umieścić w nim wybrany produkt i zważyć go, a następnie od razu wydrukować tzw. etykietę (samoprzylepną naklejkę), na której znajduje się nazwa produktu, cena oraz kod i przykleić do folii. To ułatwienie zarówno dla kupujących, jak i dla pracowników przy kasie, którzy nie muszą przeglądać katalogów z wszystkimi potrzebnymi kodami. Kolejny rodzaj urządzeń elektronicznych w sklepach to wagi kontrolne – jak sama nazwa wskazuje, umożliwiają jedynie sprawdzenie wagi danego produktu.
Klient może skontrolować, ile waży wybrany produkt, ale nie może wydrukować etykiety. Niektóre sklepy decydują się na takie rozwiązanie, bo jest dla nich bezpieczniejsze – mówi nam przedstawiciel firmy NETPOL z Chwaszczyna pod Gdynią. Nie ma ryzyka, że ktoś dla drogiego produktu wydrukuje sobie etykietę ze znacznie niższą ceną (na przykład ważąc drogie orzechy brazylijskie, kliknie cenę dla innych, pięć razy tańszych), czego pracownik przy kasie może nie zauważyć. W mniejszych sklepach stosuje się przede wszystkim wagi kalkulacyjne, które umożliwiają zważenie towaru i na podstawie wprowadzonego kodu obliczyć cenę.

Wagi do boksów kasowych i wagi platformowe

Wagi do boksów kasowych spotykamy w różnego rodzaju marketach, czy na stacjach benzynowych. Z wagą tego typu zintegrowany jest ze skaner bi-optyczny, a całość często nazywany wago-skanerem. Urządzenie umożliwia ważenie produktów i odczytywanie kodów kreskowych. Odpowiednio zaprojektowana waga do boksu daje możliwość bezpośredniej współpracy z kasami. Ostatni rodzaj wag, o których warto wspomnieć, to wagi platformowe, które mają szerokie zastosowanie przede wszystkim w przemyśle mięsnym, drobiarskim, rybnym, garmażeryjnym, mleczarskim itd., stosowane są także w przetwórstwie owoców i warzyw, w transporcie i logistyce. Mają znacznie wyższy zakres ważenia i raczej nie spotkamy ich w sklepach, które odwiedza większość z nas – ale w hurtowniach, w których robimy zakupy na przykład do prowadzenia własnej gastronomii już tak.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.