Artykuł sponsorowany

Transport towaru drobnicowego

Transport towaru drobnicowego
Ładunki drobnicowe w logistyce i spedycji należą do tych najczęściej spotykanych. W związku z tym na rynku znajdziemy wiele firm, które zajmują się transportem drobnicowym. Czym dokładnie jest drobnica i w jaki sposób odbywa się transport drobnicowy? Jakie są zalety transportu drobnicowego i dlaczego tak wielu przedsiębiorców decyduje się właśnie na ten rodzaj przewozu swoich towarów?

Ładunek drobnicowy - definicja

Produkty przetworzone i wyroby gotowe, które posiadają własne opakowania jednostkowe lub zbiorcze, określa się ładunkiem drobnicowym, rozpatrywanym jako przedmiot przewozu. Mówiąc prościej, są to ładunki, które pozwalają na wyodrębnienie z jednostki ładunkowej z całości transportowanego towaru. Zwykle wymagają one szczególnej troski przy przeładunku, jak i przewozie, ponieważ mają małą niewielką objętość. Spedytor odbiera zwykle pojedyncze ładunki drobnicowe od dystrybutorów czy hurtowni i łączy je z innymi w ładunek zbiorowy. Ładunki drobnicowe, jak sama nazwa wskazuje, mają małą masę jednostkową. Mogą mieć różne opakowania i kształty, a opłata następuje za wagę ładunku - wagę faktyczną lub obliczoną.

Minimalizowanie zapasów magazynowych

Wiele firm coraz częściej i chętniej zleca transport przewoźnikom towarów drobnicowych, ponieważ minimalizują w ten sposób zapasy magazynowe. Ma to wpływ na rozwój rynku. Niektóre firmy przewozowe oferują specjalistyczne usługi kierowane do konkretnych branż, na przykład branży spożywczej - dowiadujemy się u operatora logistycznego LOGIUS . Popyt na przewóz drobnicowy rośnie zarówno na rynku krajowym, jak i europejskim. Przedsiębiorcy zmieniają swoją strategię biznesową ze względu na niepewność popytu - zamawiają mniejsze partie towarów, tak by nie zalegały one w magazynach. Przewozy drobnicowe są dobrą alternatywą dla przewozów całopojazdowych. Na rozwój tej branży ma także wpływ rozwoju e-commerce. Rozwój handlu elektronicznego ma wpływ na dynamikę rozwoju transportu drobnicowego. Możemy dziś zamawiać towar z całego świata, a producenci i dystrybutorzy nie wymagają już zakupu ogromnych partii produktów na raz.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.