Artykuł sponsorowany

Ułatwienia podatkowe związane z tzw. tarczą antykryzową

Ułatwienia podatkowe związane z tzw. tarczą antykryzową

Wprowadzona 4 czerwca 2020 roku Tarcza antykryzysowa 4.0 sprawiła, że niektóre z przepisów podatkowych zostały dopasowane do nowej sytuacji i wyzwań związanych z pandemią COVID-19 w celu zmniejszenia jej oddziaływania na gospodarkę. Na jakie ułatwienia mogą więc liczyć przedsiębiorcy w związku z wprowadzeniem przez sejm kolejnej wersji tarczy antykryzysowej? 

Wydłużony czas na przekazywanie rozliczeń PIT 

Pierwszymi zmianami korzystnymi dla przedsiębiorców zatrudniających pracowników i wypłacających im wynagrodzenie w ramach umowy o pracę, umów zlecenie, umów o dzieło oraz z tytułu praw autorskich jest możliwość wydłużenia okresu, w jakim mogą zostać odprowadzone zaliczki PIT. Aby móc skorzystać z tej możliwości, przedsiębiorcy muszą jedynie być w stanie wykazać, że ich firma poniosła straty ekonomiczne w wyniku negatywnych konsekwencji pandemii. 

Możliwość rezygnacji z zaliczek uproszczonych 

Podatnicy PIT prowadzący pozarolnicza działalność gospodarczą oraz podatnicy CIT mogą zrezygnować z zaliczek uproszczonych w ciągu roku podatkowego. Wystarczy, że ich przychód za zeszły rok nie przekroczył 2 mln euro, a oni sami doświadczyli negatywnych skutków ekonomicznych w czasie pandemii. Aby skorzystać z tego rozwiązania, podatnik musi poinformować o tym właściwy US w zeznaniu rocznym za 2020 rok. 

Możliwość rozliczenia wstecznie strat podatkowych 

Podatnicy PIT, którzy ponieśli z powodu COVID-19 stratę z pozarolniczej działalności gospodarczej w 2020 roku lub w przypadku podatników CIT w 2020 i 2021 oraz uzyskali w bieżącym roku przychody co najmniej niższe o 50% w porównaniu do przychodów z ubiegłego roku, mogą złożyć korektę zeznania za 2019 rok we właściwym dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej Urzędzie Skarbowym. Dzięki temu mogą oni jednorazowo obniżyć o wysokość strat poniesionych w 2020 roku dochody lub przychody uzyskane w roku poprzednim, jednak nie o więcej niż 5 mln złotych. 

Jak skorzystać z ułatwień przysługujących w ramach tarczy antykryzysowej 4.0? 

Prezentowane w czwartej wersji tarczy antykryzysowej rozwiązania dają wiele możliwości dla przedsiębiorców, o to, jak z nich skorzystać poprawnie zapytaliśmy jednak specjalistę z biura doradztwa podatkowego oraz usług księgowych w Warszawie Experto in Tributis S.A. 

Ilość zmieniających się przepisów w związku z wprowadzanymi tarczami antykryzysowymi jest tak duża, że przedsiębiorcy czują się w tej sytuacji najzwyczajniej w świecie zagubieni. Nie wiedzą z czego, kiedy i na jakich warunkach mogą skorzystać, dlatego też najlepszym rozwiązaniem w takim przypadku jest skorzystanie z konsultacji z doradcą podatkowym. Dzięki temu sytuacja danego przedsiębiorcy zostanie przeanalizowana pod indywidualnym kątem, a dostępne dla niego rozwiązania dobrane do spełnianych przez niego warunków. Działanie na własną rękę zwłaszcza w kwestiach związanych z podatkami jest ryzykownym posunięciem, dlatego też osobiście odradzam to przedsiębiorcom, którzy nie chcą się narażać na niepotrzebne kontrole lub – co gorsza – kary administracyjne. 

Pełną listę ułatwień podatkowych wprowadzonych przez rząd w ramach Tarczy Antykryzysowej 4.0 można znaleźć na stronie Ministerstwa Rozwoju Pracy i Technologii. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.