W jaki sposób zaprojektować dobrą wizytówkę
Rozmiar i jakość papieru
Najlepiej jest zdecydować się na wizytówkę w standardowym rozmiarze 85 × 55 mm. Jest to o tyle rozsądne rozwiązanie, że wiele osób przechowuje wizytówki w specjalnych etui lub portfelu. Jeśli nasza wizytówka będzie za duża, odbiorca będzie miał problem z jej zmieszczeniem w wizytowniku i prawdopodobnie szybko się jej pozbędzie. Celem wizytówki jest natomiast to, aby jak najdłużej pozostała ona w portfelu naszego potencjalnego klienta. Jeśli chcemy posiadać wizytówkę w większym rozmiarze, gdyż mamy np. konieczność zawarcia w niej większej ilości informacji, warto zdecydować się na jej formę składaną. Taka wizytówka po złożeniu będzie miała bowiem standardowy rozmiar, który bez problemu będzie mógł być przechowywany przez klienta. Po rozłożeniu będzie mogła być przez niego przechowywana np. w formie stojącej na jego biurku. Nie bez znaczenia przy projektowaniu wizytówki jest także jakość papieru, z którego zostanie ona wykonana. Papier ten powinien być jak najlepszej jakości oraz dość twardy. Wydłuży to trwałość naszej wizytówki oraz pozwoli na jej dłuższe przechowywanie. Jeżeli jednak nie jesteśmy pewni, jak miałaby wyglądać nasza wizytówka, możemy to zlecić firmie, która będzie to potrafiła zrobić – np. przedsiębiorstwo Andros.Informacje na wizytówce i jej kolorystyka
Wizytówka, ze względu na swoje dość niewielkie rozmiary, posiada ograniczone miejsce, w którym możemy zawrzeć interesujące klienta informacje o naszej działalności. To miejsce powinno być więc odpowiednio zagospodarowane. Na wizytówce koniecznie powinno się znaleźć logo naszej firmy, nasze imię i nazwisko, adres siedziby, numer kontaktowy oraz adres poczty elektronicznej. Dobrze jest także dodać informacje o zakresie naszych usług, co pozwoli na szybkie odnalezienie naszej wizytówki spośród wielu innych. Druk wykonany na wizytówce firmowej powinien być jak najlepszej jakości oraz charakteryzować się wysoką trwałością, co bezpośrednio wpłynie na żywotność wizytówki. Projektując wizytówkę warto także zwrócić uwagę na jej kolorystykę. Jeśli nasza firma posiada „swoje” kolory, dobrze byłoby, aby także wizytówka się do nich bezpośrednio odnosiła. Pozwoli to na natychmiastowe wywołanie skojarzeń u naszego klienta, dzięki czemu lepiej zapamięta on zarówno nas samych, jak i naszą markę.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana