Artykuł sponsorowany

Zalety leasingu dla firm

Zalety leasingu dla firm

Leasing jest coraz częściej wybieraną formą finansowania firmowych inwestycji. W ten sposób można kupić nie tylko wysokiej klasy samochody, lecz także urządzenia usprawniające procesy produkcyjne. Dobrze skonstruowana umowa leasingowa sprawia, że przedsiębiorstwo czerpie wiele korzyści, ponieważ może skupić się na rozwoju i pozyskiwaniu nowych klientów. Jakie zalety niesie ze sobą leasing?

Czym jest leasing?

Leasing (z ang. dzierżawa) to rodzaj umowy cywilnoprawnej zawieranej między leasingodawcą (może to być bank) i leasingobiorcą. Umowa podpisywana jest na określony czas i zgodnie z jej zapisami podmiot korzystający z leasingu zobowiązuje się przez ten okres uiszczać comiesięczną opłatę. Czym w takim razie różni się leasing od zakupu na raty? Decydując się na ratalne kupno np. samochodu, osoba bądź firma kupująca jest właścicielem danego sprzętu. W przypadku leasingu można korzystać z nieruchomości bądź maszyn, nie będąc ich właścicielem. Leasing nie jest także równoznaczny z wynajmem. Leasingobiorca musi na początku wnieść opłatę wstępną. To właśnie od wysokości tej kwoty zależą późniejsze comiesięczne raty.

Najważniejsze zalety leasingu

Do najważniejszych zalet leasingu dla firm należą mniejsze wymagania finansowe. W przypadku kredytu banki dokładnie sprawdzają zdolność kredytową i określają, jaki ma być wkład własny w przypadku konkretnej inwestycji. Właściciele przedsiębiorstw doceniają fakt, że leasing nie zamraża budżetu. Dzięki temu nawet po podpisaniu umowy leasingowej można dalej inwestować tak, by zwiększyć szansę rozwoju firmy i pozyskania nowych klientów.

Leasing wiąże się również z uproszczonymi formalnościami. W przypadku pożyczek lub kredytów cały proces przyznawania pieniędzy związany jest z przedstawieniem przez kredytobiorcę określonych dokumentów. Mają one potwierdzić zdolność kredytową i pomagają ocenić, czy wnioskodawca nie miał wcześniej problemów ze spłatą zadłużenia. Takich obostrzeń nie ma w przypadku leasingu. Dodatkowo wszystkie opłaty wstępne czy odsetki od rat można zaliczyć do kosztów pozyskania przychodu.

Czy firmy mogą decydować się wyłącznie na auta w leasingu?

W związku z tym, że leasing już od kilku lat jest najczęściej wybieraną formą finansowania firmowych zakupów, pojawia się pytanie, co można wziąć w leasing? Eksperci z Poznańskiego Banku SGB wyjaśniają:

Większość osób słysząc słowo leasing, od razu myśli o samochodach. Jednak auta to nie jedyny przedmiot podlegający leasingowy. Firmy mogą zdecydować się na dzierżawę maszyn, które potrzebne są do rozwoju produkcji. Oprócz tego leasingowi mogą podlegać nieruchomości, maszyny rolnicze, w tym ciągniki, całe wyposażenie biur oraz urządzenia i sprzęty wykorzystywane w procesie produkcyjnym. Po zakończeniu umowy leasingowej firmy mogą wykupić konkretne przedmioty za cenę ustanowioną przy podpisywaniu umowy. Często koszt wykupu jest bardzo niski.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.