Artykuł sponsorowany

Zastosowanie etykiet 3D

Zastosowanie etykiet 3D
W spółczesny marketing zaskakuje skalą innowacyjności. W najlepszy sposób zaświadczają o tym opakowania produktów, przybierające coraz bardziej niepowtarzalne, fantazyjne wręcz formy. Swoistym tego wyrazem są specjalne etykiety 3D. Zastosowanie technologii trójwymiarowej czyni produkt atrakcyjnym wizualnie i wyróżnia go spośród konkurencji.

Gdzie możemy spotkać etykiety trójwymiarowe?

Progres w zastosowaniu i wykorzystaniu efektu wizualnego 3D na etykietach produktów jest dostrzegalny z każdym rokiem. Po ten nieszablonowy element promocji sięga coraz więcej przedsiębiorstw z różnych branż. Trójwymiarowe opakowania sprawdzają się m.in. przy eksponowaniu produktów spożywczych i farmaceutycznych, zabawek oraz artykułów szkolnych, a także okładek płyt z muzyką, filmami czy grami. Zainteresowanie rośnie – jedyny problem może stanowić znalezienie wykonawcy, u którego w takie rozwiązania da się zaopatrzyć. Na szczęście istnieją w Polsce firmy świadczące usługi tworzenia profesjonalnych etykiet 3D. Absolutnym pionierem w tej dziedzinie jest krakowska firma PROFIX 3D, wyspecjalizowana w produkcji pudełek, etykiet oraz opakowań z technologią trójwymiarową.

Jak to działa? Tajniki produkcji etykiet 3D

Typowa etykieta 3D powstaje opierając się na technologii lentikularnej. To technika poligraficzna, pozwalająca uzyskać trójwymiarowe obrazy poprzez druk na specjalnej folii. Folia lentikularna (tzw. soczewkowa) z jednej strony jest gładka, a drugą pokrywa szereg pionowych/poziomych soczewek. Taka struktura sprawia, że widziany obraz zmienia się zależnie od kąta patrzenia. Oprócz metody soczewkowej, coraz częściej sięga się po metodę IML 3D ( in model labeling). Jest ona nawet czterokrotnie tańsza od standardowych metod uzyskiwania lentikularnego obrazu przestrzennego, dając produkt jednorodny do pełnego recyklingu. Podstawowym tworzywem wykorzystywanym przy produkowaniu arkuszy soczewkowych jest PET. Przy produkcji w technologii IML 3D stosuje się zaś polipropylen PP.

Korzyści ze stosowania etykiet trójwymiarowych

Wykorzystywanie etykiet trójwymiarowych na szeroką skalę mimo wszystko wciąż stanowi rzadkość. To jednak swoista zaleta, która stwarza okazję do wyróżnienia się spośród mniej innowacyjnych konkurentów. Etykiety 3D gwarantują najwyższy poziom estetyki, są niepowtarzalne, funkcjonalne i doskonale spełniają swoje zadania. Dowiedziono, że reklamy lentikularne wykazują większą skuteczność od realizacji graficznych 2D, jako że na dłużej przyciągają wzrok potencjalnego klienta (nawet 4-5 razy!). Nic dziwnego, że budzą one zaciekawienie specjalistów od reklamy i marketingu. Jaka przyszłość czeka etykiety trójwymiarowe? Tego nie wiemy, ale można przypuszczać, że będzie ona owocowała w sukcesy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.